Strona 1 z 3 1 2 3 >
Opcje tematu
#380293 - 31/07/2005 17:23 Formuła 1 cz.2
Misiek Offline
Didżej

Meldunek: 06/10/2002
Postów: 9548
Skąd: Wieluń
Poprzednia część [1]



06/03/2005 Australia Melbourne
20/03/2005 Malaysia Sepang
03/04/2005 Bahrain Sakhir
24/04/2005 San Marino Imola
08/05/2005 Spain Barcelona
22/05/2005 Monaco Monaco
29/05/2005 Europe Nurburgring
12/06/2005 Canada Montréal
19/06/2005 USA Indianapolis
03/07/2005 France Magny-Cours
10/07/2005 Great-Britain Silverstone
24/07/2005 Germany Hockenheim
31/07/2005 Hungary Hungaroring
21/08/2005 Turkey Istanbul
04/09/2005 Italy Monza
11/09/2005 Belgium Spa-Francorchamps
25/09/2005 Brazil Interlagos
09/10/2005 Japan Suzuka
16/10/2005 China Shanghai



FERRARI

01 Michael Schumacher

Kraj: Niemcy
Urodzony: 3.01.1969
Zwycięstwa: 83
Pole Position: 63
Najlepszy wynik: 1

02 Rubens Barichello

Kraj: Brazylia
Urodzony: 23.05.1972
Zwycięstwa: 9
Pole Position: 13
Najlepszy wynik: 2

B.A.R HONDA

03 Jenson Button

Kraj: Wielka Brytania
Urodzony: 19.01.1980
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 1
Najlepszy wynik: 3

04 Takuma Sato

Kraj: Japonia
Urodzony: 28.01.1977
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 0
Najlepszy wynik: 8

RENAULT

05 Fernando Alonso

Kraj: Hiszpania
Urodzony: 29.06.1981
Zwycięstwa: 1
Pole Position: 3
Najlepszy wynik: 4

06 Giancarlo Fisichella

Kraj: Włochy
Urodzony: 14.01.1973
Zwycięstwa: 1
Pole Position: 1
Najlepszy wynik: 6

WILLIAMS

07 Mark Webber

Kraj: Australia
Urodzony: 27.08.1976
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 0
Najlepszy wynik: 10

08 Nick Heidfeld

Kraj: Niemcy
Urodzony: 10.05.1977
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 0
Najlepszy wynik: 8

MCLAREN

09 Kimi Raikkonen

Kraj: Finlandia
Urodzony: 17.10.1979
Zwycięstwa: 2
Pole Position: 3
Najlepszy wynik: 2

10 Juan-Pablo Montoya

Kraj: Kolumbia
Urodzony: 20.09.1975
Zwycięstwa: 4
Pole Position: 11
Najlepszy wynik: 3

SAUBER

11 Jacques Villeneuve

Kraj: Kanada
Urodzony: 9.04.1971
Zwycięstwa: 11
Pole Position: 13
Najlepszy wynik: 1

12 Felipe Massa

Kraj: Brazylia
Urodzony: 25.04.1981
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 0
Najlepszy wynik: 12

RED BULL

13 David Coulthard

Kraj: Wielka Brytania
Urodzony: 27.03.1971
Zwycięstwa: 13
Pole Position: 12
Najlepszy wynik: 2

15 Christian Klien

Kraj: Austria
Urodzony: 7.02.1983
Zwycięstwa: 0
Pole Position: 0
Najlepszy wynik: 16

TOYOTA

16 Jarno Trulli

Kraj: Włochy
Urodzony: 13.07.1974
Zwycięstwa: 1
Pole Position: 2
Najlepszy wynik: 6

17 Ralf Scumacher

Kraj: Niemcy
Urodzony: 30.06.1975
Zwycięstwa: 6
Pole Position: 5
Najlepszy wynik: 4

JORDAN

18 Tiago Monteiro

Kraj: Portugalia
Urodzony: 24.06.1976
Zwycięstwa: -
Pole Position: -
Najlepszy wynik: -

19 Narain Karthikeyan

Kraj: Indie
Urodzony: 14.01.1977
Zwycięstwa: -
Pole Position: -
Najlepszy wynik: -

MINARDI

20 Christijan Albers

Kraj: Holandia
Urodzony: 16.04.1979
Zwycięstwa: -
Pole Position: -
Najlepszy wynik: -

21 Patrick Friesacher

Kraj: Austria
Urodzony: 26.09.1980
Zwycięstwa: -
Pole Position: -
Najlepszy wynik: -


Najlepszy wynik oznacza najlepsze miejsce na końcu sezonu w wyścigach Formuły 1.


FERRARI

Kraj: Włochy
Prezes: Jean Todd
Opony: Bridgestone
Paliwo: Shell

B.A.R HONDA

Kraj: Wielka Brytania
Prezes: Nick Fry
Opony: Michelin
Paliwo: Elf

RENAULT

Kraj: Francja
Prezes: Patrick Faule
Opony: Michelin
Paliwo: Elf

WILLIAMS

Kraj: Wielka Brytania
Prezes: Sir Frank Williams
Opony: Michelin
Paliwo: Petrobras

MCLAREN

Kraj: Wielka Brytania
Prezes: Ron Dennis
Opony: Michelin
Paliwo: Mobil

SAUBER

Kraj: Szwajcaria
Prezes: Peter Sauber
Opony: Michelin
Paliwo: Petronas

RED BULL

Kraj: Austria
Prezes: Christian Horner
Opony: Michelin
Paliwo: Castrol

TOYOTA

Kraj: Japonia
Prezes: Tsutomu Tomita
Opony: Michelin
Paliwo: Esso

JORDAN

Kraj: Irlandia
Prezes: Colin Kolles
Opony: Bridgestone
Paliwo: Brak danych

MINARDI

Kraj: Włochy
Prezes: Paul Stoddart
Opony: Bridgestone
Paliwo: Brak danych


KLASYFIKACJA KIEROWCÓW W SEZONIE 2004

01 M.SCHUMACHER 148
02 R.BARRICHELLO 114
03 J.BUTTON 85
04 F.ALONSO 59
05 JP.MONTOYA 58
06 J.TRULLI 46
07 K.RAIKKONEN 45
08 T.SATO 34
09 R.SCHUMACHER 24
10 D.COULTHARD 24
11 G.FISICHELLA 22
12 F.MASSA 12
13 M.WEBBER 7
14 O.PANIS 6
15 A.PIZZONIA 6
16 C.KLIEN 3
17 C.DA MATTA 3
18 N.HEIDFELD 3
19 T.GLOCK 2
20 Z.BAUMGARTNER 1

KLASYFIKACJA KONSTRUKTORÓW W SEZONIE 2004

01 FERRARI 262
02 BAR 119
03 RENAULT 105
04 WILLIAMS 88
05 McLAREN 69
06 SAUBER 34
07 JAGUAR 10
08 TOYOTA 9
09 JORDAN 5
10 MINARDI 1

NOWOŚCI I MODYFIKACJE W SEZONIE 2005

1) Silnik ma wystarczać na 2 wyścigi. Zmiana pomiędzy wyścigami spowoduje słabsze miejsce przy starcie w drugim wyścigu.

2) Kwalifikacje w niedzielę rano.

3) Zmiany w budowie aerodynamicznej (w porównaniu z ubiegłym sezonem).

4) Nie można wymieniać opon podczas wyścigu (dopuszczalne to będzie jedynie w wyjątkowych okolicznościach). Jednakże podczas zjazdu do pit-stopu na wymianę kół nie można dotankować bolidu.

5) Od sezonu 2005 skrzynia biegów musi mieć minimalny czas przełączania na poziomie 200-300 milisekund.

Do góry
Bonus: Unibet
#380294 - 08/09/2005 20:34 Re: Formuła 1 cz.2
LEWY Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 19/01/2005
Postów: 3033
Skąd: Bydgoszcz
prof wystawił kursy na to który zespół wygra tegoroczne zmagania F1 Na Mclarena kursik 1.6 warto grać czy lepiej zostawic to w spokoju?
pozdro

Do góry
#380295 - 09/09/2005 10:35 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Pozwolę sobie wprowadzić małą korektę do pierwszego posta tego tematu.

Otóż w wyścigu o GP Belgii zamiast Nicka Heidfelda narzekającego na bóle głowy będące efektem "niegroźnego" wypadku którego ów kierowca doznał przed wyścigiem o GP Włoch już po raz drugi z rzędu za kierownica Williamsa zasiądzie Antonio Pizzonia.
Warto tutaj zauważyć, iż niemający praktycnzie zadnego doświadczenia kierowca testowy Williamsa zajął w zesżłą niedzielę rewelacyjną 7 pozycję mimo iż startował dopiero z 16 miejsca.
Warte odnotowania jest również to, iż dokładnie przed rokiem Pizzonia również wystartował w GP Belgii w miejsce kontuzjowanego wówczas Ralfa Schumachera i był w tym wyścigu na najlepszej drodze do zajęcia świetnej 3 pozycji ale niestety plany pokrzyżowała mu awaria skrzyni biegów.

W tym roku może on być naprawdę wysoko w Belgii, pierwsza "szóstka" wcale nie jest dla niego nieosiągalna.


Zaś co do McLarena to gdyby nie ferlane awarie silników to zespół ten już dawno powinien świętować MŚ konstruktorów.
Z kolei Renault może nie dysponuje aż tak szybkimi bolidami, ale te są z kolei doskonale przygotowane pod względem technicznym i awarie omijają ich szerokim łukiem.
Jeżeli McLAren czegoś w końcu nie zrobi z tymi silnikami to będzie im ciężko, mimo ogromnej symatii dla tego zespołu to Renault zasługuje w tym sezonie na tytuł, choć chciałbym aby tak się nie stało...

Do góry
#380296 - 09/09/2005 19:26 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
A cyrk z silnikami w bolidach McLarena trwa nadal...
Tym razem ofiarą padł Mentos, w jego bolidzie wykryto pewne problemy z silnikiem i McLAren podjął decyzję o jego wymianie. Na szczęście dla Montoyi wyścig o GP Belgii będzie pierwszym z serii dóch wyścigów, które każdy kierowc amusi przejechać na jednym silniku, a żę przed dzisiejszą wymianą nie zdołał przejechać na tym trefnym silniku nawet jednego okrążenia to tym razem obejdzie się bez jakiejkolwiek kary. No chyba, że znowu coś nawali, a to jest wielce prawdopodobne...

Nie upiekło się natomiast Fisichelli, w jego bolidzie również musiano wymienić silnik, co w przypadku Renault jest dość zaskakujące bowiem w tym sezonie zespół ten jest doskonale przygotowany pod względem technicznym. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Fisichella wystartuje do wyścigu z pozycji obniżonej o 10 lokat w stosunku do miejsca zajętego w kwalifikacjach.


Dzisiaj w Spa byliśmy świadkami dość obfitych opadów i jeśli wierzyć prognozom to jutro i pojutrze możemy być również świadkami dość sporych opadów, co może sprawić, iż po ra zpierwszy od niespełna 2 lat bęziemy świadkami "deszczowego wyścigu".
I chociaż dla kierowców nie jest to nic miłego to ja wcale nie obraziłbym się na taki scenariusz.

Jutrzejsze kwalifikacje, a także niedzielny wyścig typował będę prawdopodobnie na minuty przed startem, kiedy już na żywo w TV będę mógł zobaczyć panująće na torze warunki pogodowe.

Jeżeli obejdzie się bez deszczu to standardowo Raikkonen i Montoya jako "quasi-surebet" na kwalifikacje zaś co do samego wyścigu to również przewiduję "dublet" McLArena o ile oczywiście silniki nie pokuszą się znowu o jakiegoś zonka. Standardowo Alonso powinien być w trójce a Fisicho mimo kary także powinien otrzeć się o top 6. Pomyslę też nad tym młodzinaem Pizzonią, on naprawdę możę sporo namieszać.

Jeżeli zaś będzie padał deszczyk to w kwalach postawię pare groszy na M. Schumachera oraz znajdę jakąś parę H2H z Barichello i na niego również troszkę postawię. Podobnie w samym wyścigu.
A zrobię tak dlatego bowiem głośno mówi się o tym, iż Bridgestone dysponuje o wiele lepszymi oponami deszczowymi od Michelina zaś o samym Ferrari mówi się, że w tym sezonie to tylko opady deszczu podczas wyścigu mogą im umożliwić walkę o czołowe pozycje.

Do góry
#380297 - 11/09/2005 10:40 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Kwalifikacje do dzisiejszego wyścigu o GP Belgii już za nami.

Jako że okrążenia pomiarowe były przez kierowców wykręcane na suchym torze to dublet McLarena nie jest tutaj najmniejszym zaskoczeniem. Dziwić może jedynie fakt, że PP padło łupem Montoyi a nie Raikkonen ale i to nie jest żadną sensacją.
Jestem troszeczkę zdezoriwntowany po tym co zaprezentowały nam Renówki. Z jednej strony Alonso, kóry regularnie startuje z pierwszej "trójki" a tymczasem zajął dopiero 5 miejsce. Z drugiej strony mamy Fisichellę, który mając świadomość kary która go spotka wykręca 3 czas dnia, a do Mentosa traci ledwie 0.1 sekundy. A co ciekawe po 1 sektorze toru miał nad Montoyą aż 0.4 sekundy przewagi, by wszystko z nawiązką stracić w 2 sektorze (0.6 sekundy straty). Gdyby nie ta feralna 2 część to on powinien być zwycięscą kwali. Jest to bardzo dziwne, jako żę logika wskazywałąby na to, że Fisicho do kwalifikacji startować powinien z dużo większą ilością paliwa niż Alonso i oba McLareny by maksymalnie opóźnić zjazd na pit stop. No ale teraz to ja już sam nie wiem ile on ma w baku tego paliwa, choć jego minimalna ilość (a taką sugeruje rezultat kwalifikacji) mijałaby się chyba z celem.
Dość duża róznica czasowa podzieliła kierówców Ferrari ale to świadczy najprawdopodobniej o odmiennej strategii zastosowanej wobec obu kierowców tego zespołu. Schumachera najprawdopodobniej ujżymy w boksa jako jednego z pierwszych kierowców i po tej serii pit stopów powinien niestety spłynąć o kilka pozycji w dół i o ile nie będzie padał deszcz to nie odegra w tym wyścigu większej roli.
Bardzo odległe pozycje zajęłi obaj kierowcy BAR Honda ale obaj po kwalifikacjach stwierdzili, że są zadowoleni z wykręconych czasów, a to jest jednoznaczne z dużą ilością paliwa w ich bakach i bardzo późnym zjazdem na pit stop. W zeszłą niedzielę zastosowali taktykę odwrotną, wtedy nie przyniosło to najmniejszych efektów, teraz prawdopodobnie zmienili strategię o 180 stopni.
Wartym odnotowania jest fakt, że obaj kierowcy Jordana polegli w walce z Minardi, co zważając na fakt zastosowania przez Jordan nowego ulepszonego bolidu EJ15B wydaje się być jeszcze bardziej dziwne.

Co do samego wyścigu to w związku z niepewną pogodą trudno jest cokolwiek na jego temat powiedzieć. Jeżeli obejdzie się bez opadów, a tor będzie suchy to scenariusz powinien być taki jak w zecydowanej większośći tegorocznych GP. W takiej sytuacji dublet chłopców Rona Dennisa ani przez chwilę nie powinien być zagrożony o ile oczywiśćie ferlane silniki McLarena po raz kolejny nie odmówią posłuszeństwa zaś z tej wewnętrznej rywalizacji zwycięsko powinien wyjść Kimi. Albo wyprzedzi on Mentosa już na pierwszej prostej startowej albo na pierwszy pit stop zjedzie 1-2 okrązenia po Montoyi i wyjeżdżając z boksów będzie już na 1 pozycji.
Spory awans powinni odnotować tym razem kierowcy BAR Honda no i cały czas kusi mnie ten młody Pizzonia...

Jeżeli jednak będziemy dzisiaj świadkami "deszczowego wyścigu" a na chwilę obecną wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują a prognozy zdają się potwierdzac tę teorię to konia z rzędem temu kto wytypuje rezultat tego GP.
Zdecydowana większość teamów ma PODOBNO bolidy ustawione na suchy tor, a zespołem który jest najbardizej podejrzewany o ustawienie na mokry wyścig jest Williams i to może okazac się sporym handicupem dla jego kierowców. Zdecydowanie lepsze deszczówki ma ponoć Bridgestone i w tej sytuacji to Ferrari może odegrać także dużą rolę w walce o zwycięstwo w GP Belgii, tym bardziej że w takich warunkach ogromną wagę odgrywa doświadczenie a te M. Schumacher ma ogromne. Kursy na Schumiego naprawde piękne (choć nie aż tak jak chociażby tydzień temu bo buki też mają oczy i wiedzą co może się wydarzyć w przypadku deszczu) więc może warto postawić pare groszy na jego zwycięstwo...

Ok. godzinę temu na Eurosporcie mogliśmy oglądać wyścig o GP Belgii w serii GP2 oczywiście na torze w Spa. W trakcie wyścigu padał dość spory deszcz a tor rzecz jasna był bardzo mokry. W wyścigu tym działy się niemalże dantejskie sceny, co chwila ktoś kończył wyścig na jednej czy drugiej bandzie a po którymś z kolei wypadków wyścig został przerwany po zaledwie 10 okrążeniach i już nie został wznowiony.
I jeżeli pogoda się nie zmieni to również w F1 możemy być dzisiaj świadkami bardzo loteryjnego i obfitującego w liczne wypadki wyścigu. Wszelkie typy na poniżej 14.5 skalsyfikowanych bolidów a także nawet na pojawienie się samochodu bezpieczeństwa wydają się być dobrą inwestycją, ale to tylko w przypadku opadów deszczu.

Do góry
#380298 - 11/09/2005 11:19 Re: Formuła 1 cz.2
zyziek_ Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 03/01/2005
Postów: 6115
Ja w mixie dałem Raikonen - Alonso 1 1.35 , widze że po kwalifikacjach jest spora szansa że to wejdzie , ale deszcz i dodając do tego agresywną jazdę Kimiego to może wylecieć juz na poczatku .

Do góry
#380299 - 11/09/2005 11:23 Re: Formuła 1 cz.2
hunter Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Witam

Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny...


Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie?

Schumacher, Michael 1-3 3.2@

Schumacher, Michael 1-6 1.45@

Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro

Do góry
#380300 - 11/09/2005 11:28 Re: Formuła 1 cz.2
zyziek_ Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 03/01/2005
Postów: 6115
Quote:

Witam

Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny...


Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie?

Schumacher, Michael 1-3 3.2@

Schumacher, Michael 1-6 1.45@

Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro




No ja Ci nie pomoge , o F1 wiem tyle że szybko jeżdzą :D

Do góry
#380301 - 11/09/2005 11:32 Re: Formuła 1 cz.2
blackjack Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 29/10/2004
Postów: 3334
Skąd: Łódź Widzew Łódź/ Malta
Quote:

Witam

Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny...


Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie?

Schumacher, Michael 1-3 3.2@

Schumacher, Michael 1-6 1.45@

Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro



Ja Ci podpowiem że w profie masz 1-5 za 1,7

Do góry
#380302 - 11/09/2005 11:34 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Jeżeli będzie padać to nawet zakład na zwycięstow m. Schumachera po kursie @11.0 wygląda dość ciekawie.

Przeczytaj sopbie to co napisałem o swoich przewidywaniach odnośnie suchego, jak i deszczowego wyścigu.

P.S. Gdzie znalazłeś Schumachera 1-3 po kursie 3.2?
Bo ja maks widziałem 2.8 a jeśli o 13:55 będę widział, że pada deszcz to biorę to w ciemno.

Do góry
#380303 - 11/09/2005 11:51 Re: Formuła 1 cz.2
hunter Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Quote:

Jeżeli będzie padać to nawet zakład na zwycięstow m. Schumachera po kursie @11.0 wygląda dość ciekawie.

Przeczytaj sopbie to co napisałem o swoich przewidywaniach odnośnie suchego, jak i deszczowego wyścigu.

P.S. Gdzie znalazłeś Schumachera 1-3 po kursie 3.2?
Bo ja maks widziałem 2.8 a jeśli o 13:55 będę widział, że pada deszcz to biorę to w ciemno.




https://www.bettingstar24.com

Schumi na wygraną tutaj 12@

Do góry
#380304 - 11/09/2005 12:03 Re: Formuła 1 cz.2
hunter Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Zagrałem 1-6 za 1.45@ żeby nie być pazernym.... niech to wejdzie i będe zadowolony

pozdro

Do góry
#380305 - 11/09/2005 12:34 Re: Formuła 1 cz.2
hunter Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Schumacher out..... no comments hehe

Do góry
#380306 - 11/09/2005 15:31 Re: Formuła 1 cz.2
Randall McMurphy Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 17/08/2004
Postów: 2512
Skąd: Szczecin
Mam pytanie,wiecie moze jak Milenium to rolicza:

M.Schumacher - Fisichella 2 oboje sie wywalili i teraz niewiem czy bedzie zwrot czy uznaja ze remis i nieweszlo.

Zna sie ktos na tym?

Do góry
#380307 - 11/09/2005 15:38 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
U 99% buków zwycięzcą tej pary będzie M. Schumacher, jako że wypadł z wyścigu później niż Fisichella, tzn. przejechał większy dystans od Fisichelli.
Jedynym znanym mi bukiem, który traktuje takie sytuacje inaczej jest Toto-Mix, który dla takich par wystawia również kurs na "X" który oznacza właśnie sytuację, w której obaj kierowcy nie ukończą wyścigu.


A tak nieco zbaczając z tematu to do mety dzisiejszego wyścigu dojechało 13 kierowów, ale sklasyfikowanych zostało 15. Ot taka mała regulaminowa ciekawostka...

Do góry
#380308 - 11/09/2005 19:34 Re: Formuła 1 cz.2
pingwin z afryki Offline
addict

Meldunek: 08/09/2005
Postów: 647
zagralem w profie ze dojedzie 12 - 14 dojechalo 13 a sklasyfikowanych jest 15 jak oni to rozlicza??? wie ktos z gory dziekuje

Do góry
#380309 - 11/09/2005 19:51 Re: Formuła 1 cz.2
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
15

Do góry
#380310 - 11/09/2005 20:02 Re: Formuła 1 cz.2
pingwin z afryki Offline
addict

Meldunek: 08/09/2005
Postów: 647
dzieki tomo, byloby sporo kasy a tak lipa, musze gdzies poczytac regulamin czemu oni zostali sklasyfikowani bo to troche niesprawiedliwe

Do góry
#380311 - 11/09/2005 20:21 Re: Formuła 1 cz.2
Drwal Offline
stranger

Meldunek: 08/09/2005
Postów: 1
90% dystansu przejechane = klasyfikowanie niezaleznie od czegokolwiek? (nie liczac jakiejs karnej dyskw.)

w takiej sytuacji byl zapewne Montoja i chyba Pizzonia (chyba bo go ukarali, nie wiem czy nie rowniez dyskw.)

Do góry
#380312 - 25/09/2005 08:29 Re: Formuła 1 cz.2
gwiazdor Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 06/05/2005
Postów: 2176
Skąd: BYDGOSZCZ
Tymczasem kierowca McLarena,--raikonnen-- który jeszcze przed weekendem stwierdził, że zadowoli go tylko zwycięstwo, już na początku swojego okrążenia kwalifikacyjnego popełnił poważny błąd i nie dość, że musiał zadowolić się zaledwie piątą pozycją startową, to jeszcze przytarł przednie opony podczas wyjątkowo ostrego hamowania. Ten dosyć rzadki błąd jak na kierowcę tej klasy nie przekreśla oczywiście szans Fina na odniesienie zwycięstwa w jutrzejszym wyścigu, ale czeka go teraz nieco trudniejsze zadanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż przytarte opony będą powodowały wibracje przez cały wyścig, a to jak doskonale pamiętamy z Grand Prix Europy może doprowadzić do uszkodzenia zawieszenia.
moze warto postawic ze nie dojedzie kurs 3.4

Do góry
#380313 - 25/09/2005 09:57 Re: Formuła 1 cz.2
Rafik 25 Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 24/09/2005
Postów: 13934
Skąd: Klazienaveen
no właśnie jak to jest z oponami Raikonnena bo kursik zachęcający

Do góry
#380314 - 25/09/2005 10:36 Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
W dniu dzisiejszym powinniśmy być świadkami niezwykle interesującego wyścigu na torze Interlagos w Sao Paolo.

Sam tor do trudnych nie należy i raczej nie wymga od kierowców jakiś specjalnych umiejętności technicznych, jednakże wymaga ogromnej koncentracji przez cały czas trwania wyścigu.

Prognozy pogody na dzisiejsze popołudnie (czasu miejscowego) nie są do końca jednoznaczne, chociaż szanse na choćby niewielkie opady deszczu są bardzo niewielkie toteż walka między Renault a McLarenem powinna rozgorzeć na całego. Oczywiście jeżeli będzie padał deszcz to radykalnie wzrastają szanse Ferrari a im ten deszcz większy tym i te szanse wyższe, próbke takiego rozwoju wypadków mieliśmy już podczas ostatniej GP Belgii, gdzie deszcz w początkowej fazie wyścigu doprowadził do przesunięcia Barichello z 13 pozycji startowej na 5 miejsce w końcowej klasyfikacji wyścigu, zaś Schumacher pewnikiem zająłby miejsce na pudle gdyby nie idiota Sato.

Co do Raikkonena to widziałem jego przejazd kwalifikacyjny zarówno wczoraj na żywo jak i dzisiejszego poranka z ostworzenia. Już na pierwszym zakręcie po prostej startowej znacznie opóźnił hamowanie, co doprowadziło w konsekwencji do blokady leewego przedniego koła i zostawieniem na torze naprawdę znaczącej ilości gumy. Jednakże ja tutaj nie dopatrywałbym się spiskowej teorii dziejów i nieobstawiał że Kimi wyścigu nie ukończy. Oczywiście taka ewentualność zawsze istnieje a biorąc pod uwagę fakt ogromną awaryjność McLArenów w tym sezonie szanse te są nieco większe niż w przypadku wielu innych kierowców, natomiast uszkodzona opaona jeżeli tylko będzie stanowiła jakiekolwiek zagrożenie to zostanie najzwyczajniej w świecie wymieniona i nikt nie będzie tutaj ryzykował bezpieczeństwem Kimiego.
Oczywiście taka ewentualna wymiana opony może spowodować ponadprogramowy zjazd na Pit Stop (choć wcale nie musi) i w konsekwencji przełożyć się na końcową pozycję Raikkonena.

Co do zwycięstwa w wyścigu to tak jak niemal wszyscy ja widzę tylko 3 kandydatów - Alonso, Raikkonena i Montoyę.
Mnie osobiście najbardziej realne wydaje się właśnie zwycięstwo tego ostatniego i po bardzo ładnym kursie @3.80 to obstawię choć stawka będzie wynosiła maksymalnie 4/10.
A co mnie skłania do takiego właśnie typu? Otóż Montoya do okrążenia kwalifikacyjnego przystąpił jako jeden z pierwszych kierowców i pewnikiem na pokładzie swojego bolidu ma dość pokaźną ilość paliwa. Dam sobie rękę uciąć, że tego paliwa ma więcej niż startujący z PP Alonso i z pewnością pierwszy zjazd na Pit Stop będzie nieco szybszy w wykonaniu Hiszpana i jeżeli Mentos nie skubnie Ferdka na samym starcie (a może nie skubnąć bo pewnikiem ma cięższy bolid) to po swoim pierwszym zjeździe na Pit powinien być już liderem wyścigu. W tej fazie wyścigu na 3 pozycji powinien być Raikkonen, któremu jednak nie wróżę wyprzedzenia Hispzana już po pierwszej serii zjazdów. W dalszej części wyścigu nie powinno się wiele zmienić, co najwyżej Kimas może troche przycisnąć Alonsa i niewykluczone, że na którymś zakęcie go skubnie. Po 2 serii zjazdów kolejność nie powinna zmienić się w sposób znaczący a Ron Dennis już raczej nie powtózy swojego manewru z Belgii, kiedy to tak dobrali 2-gą serię zjazdów aby po niej Raikkonen znalazł się przed Montoyą. Jeżeli przed tym zjazdem obu panów będzie przedzielał Alonso to w ogóle taki manewr jest wykluczony, jeżeli McLAreny będa jechały jeden za drugim to jest to oczywiście możliwe ale nie wydaje mi się, aby na siłe odbierali Mentosowi zwycięstwo kosztem Kimasa, tym bardziej, że szanse tego ostatniego na MŚ są praktycznie żadne.
W ogóle to na tym torze kierowcy niejednokrotnie obierali taktykę 3 zajzdów na Pit Stop i ewentualne takie rozgrywanie wyścigu przez część kierowców może we wszystkim trochę namieszać.
Poza tym Montoya odniósł na tym torze zwycięstwo w 2004 roku i wtedy również startował do wyścigu z 2 pozycji, jest to dla niego niemalże domowy wyścig, nigdy nie ukrywał że darzy ten tor sporą sympatią i dlatego uważam, że umiejętności w połączeniu z najszybszym w tej chwili bolidem w całej stawce oraz z ogromną motywacją dadzą mu dzisiaj zwycięstwo.

Do góry
#380315 - 25/09/2005 10:51 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
Wrona Offline
old hand

Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
Tomo, jak zwykle wykazał się duża wiedza w temacie. Rano, bez zadnego przygotowania zagrałem zakład ze Raikonen bedzie szybszy od Montoii i Alonso - @2.70 Expekt. Przed chwilą poszła kontra @3.20 Montoya to win.

BTW. Robert Kubica w MINARDI. Tam zaczynał przeciez Alonso.

Do góry
#380316 - 25/09/2005 11:02 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
No właśnie zapomniałem napisac o naszym Robercie.

Kiedy dzisiaj rano wyczytałem, że Kubica wystapi w roli piątkowego tester Minardi przed GP Chin to aż nie mogłem uwierzyć. To wydarzenie może (choć nie musi) być wielkim zwrotem w karierze Roberta o którym w przypadku dobrego zaprezentowania się w treningach może zaczać być głośno w F1 a to najważniejsze.
Pewnie, że rola piątkowego testera w najsłabszym zepole całej stawki to nie jest to o czym wszyscy marzymy ale przecież niemalże każdy kierowca F1 właśnie tak zacyznał swoją karierę, a i sam Alonso któy najprawdopodobniej dzisiaj przypieczętuje tytuł mistrzowski jeszcze 4 lata temu ścigął się w barwach tego zespołu.

Wielkie brawa panie Robercie!
14 października 2005r. będzie wielkim dniem w historii polskich sportów motorowych.

Do góry
#380317 - 25/09/2005 11:08 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Aha i jeszcze jedno.

Wrona tylko prosze nie miec do mnie pretensji jak znowu Pizzonia przywali w dupe Mentosowi na 3 okrążenia przed końcem albo bolid McLarena po raz kolejny już w tym sezonie odmówi posłuszeństwa.

Do góry
#380318 - 25/09/2005 11:17 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
Wrona Offline
old hand

Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
Quote:

Aha i jeszcze jedno.

Wrona tylko prosze nie miec do mnie pretensji jak znowu Pizzonia przywali w dupe Mentosowi na 3 okrążenia przed końcem albo bolid McLarena po raz kolejny już w tym sezonie odmówi posłuszeństwa.




Nie, nie bede mial pretensji. Kazdy wyraza swoje zdanie, albo sie z nim zgadzamy albo i nie. Jak sie zgadzamy to gramy, no a my sie zgadzamy

Do góry
#380319 - 25/09/2005 11:32 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Spoko, ja gram Montoye na 100%.

A co Raikkonena to trzeba jeszcze pamiętać, że on przed sobą będzie miał nie tylko Mentosa i Ferdka ale też Buttona i Fisichelle i o ile tego pierwszego może i uda mu się skubnąc czy to na samym starcie czy też na jednym z pierwszych zakrętów to już z bardzo dobrze spisującym się na starcie Renault Fisichelli raczej sobie nie poradzi i przez pierwsze kilka(naście) okrążeń Włoch będzie stanowił swego rodzaju zaporę dla Alonso robiąc wszystko by Kimas go ni wyprzedził. A w tym czasie strata obu panów do prowadzącej dwójki powinna systematycznie wzrastać...

Do góry
#380320 - 25/09/2005 20:01 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Wyścig za nami, zgodnie z moimi prognozami zwycięzcą został Juan Pablo Montoya choć jego zwycięstwo w głównej mierze wynikło z błędów w obliczeniach Rona Dennisa i jego przybocznych. Każdy kto oglądał wyścig i conieco orientuje się w F1 zapewne wie o co mi chodzi. Kimi nadspodziewanie łatwo uporał się z Buttonem i Fisichellą i już po pierwszym czy drugim okrążeniu był na 3 pozycji. Już wtedy było jasne, że to pod niego taktycy McLarena będą układać ten wyścig i dalsze wydarzenia na torze były tego potwierdzeniem. Najpierw opóźnienie zjazdu Raikkonena w stosunku do Montoyi o 3-4 okrążenia i już to posunięcie w pierwotnych zamierzeniach miało wyprowadzić Raikkonena na czoło klasyfikacji generalnej, tak się jednak nie stało a taktyce McLarena mając świadomość iż tym razem może się to jeszcze nie udać dotankowali mu więcej paliwa niż Mentosowi dzięki czemu Raikkonen na drugi Pit mógł zjechać już nie 3 a 7 okrążeń po Montoyi no i gdyby nie konieczność dublowania całego stada kierowców przez Raikkonena to plan z pewnością by wypalił.
Cieszę się, że plan się nie powiódł (moja kasa też się bardzo z tego cieszy), ponieważ nie lubię gdy jeden kierowca z zespołu jest wyraźnie faworyzowany (a tak niestety jest w McLarenie, przypomnijmy sobie GP Belgii sprzed 2 tygodni...) a sam Montoya absolutnie na to zwycięstwo zasłużył. Raikkonen wygrywając i tak by nic nie zdziałą w kwestii mistrzostwa wśród kierowców, a zwycięstwo Montoyi pozwoliło mu się zrównać na 3 pozycji z Schumacherem co w perspektywie 2 ostatnich wyścigów daje mu ogomne szanse zdystansowania Niemca.
Natomiast w kwestii MŚ konstruktorów nieważne jest przecież czy to Mentos przyjedzie przed Kimasem czy kolejność będzie odwrotna.
Ogromne gratulacje nalezą się Fernando Alonso, który bardzo równą jazdą przez cały sezon w pełni zasłuzył na tytuł Mistrza Świata.
Zaś z innych ciekawych wydarzeń warto zwrócić uwagę na 2-gi z rzędu dobry start Ferrari. I o ile w Belgii można było podejrzewać ze sprawką wysokiej pozycji Barichello jest deszcz to już tutaj mamy wyraźny sygnał iz Ferrari powoli wraca do gry i w sezonie 2006 powinna stanowić realne zagrożenie w walce o tytuł mistrzowski.

Do góry
#380321 - 07/10/2005 11:54 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
W dniu dzisiejszym podczas pierwszych treningów przed niedzielnym GP Japonii po raz kolejny doszło do awarii jednostki napędowej w bolidzie Kimiego Raikkonena co zaowocuje obniżeniem jego pozycji startowej o 10 miejsc w stosunku do miejsca wywalczonego w sobotnich kwalifikacjach.

Jeżeli dołożymy do tego fakt, iż Raikkonen i Alonso nie walczą już o nic poza prestiżem, natomiast Montoya ma ogormne szanse na zajęcie 3 pozycji w klasyfikacji generalnej sezonu 2005 to typ na zwycięstwo Montoyi wydaje się być doskonałą inwestycją.
McLAren nie będzie już na siłę faworyzować Raikkonena i układać taktyki w taki sposób by w końcowej klasyfikacji wyścigu to Raikkonen znalazł się przed Montoyą. W obecnej sytuacj szefostwo powinno postępować dokłądnie na odwrót, co zwarzywszy na fakt obniżej pozycji startowej Raikkonena będzie zadaniem nadzwyczaj łatwym.
Cieszący się już z Mistrzostwa Świata Alonso nie powinien w najdrobniejszym stopniu zaszkodzić Montoyi, poza tym dysponuje obecnie dużo słabszym, aczkolwiek bardziej niezawodnym bolidem.
Jedyne co może zaszkodzić Montoyi to jego nieuwaga i awaria bolidu...

Typ na zwycięstwo Montoyi należy brać z pocałowaniem w rękę i pędzić ile sił w nogach do STS-u lub Millenium bo tam kursy wynoszą wciąż po 3.5 podczas gdy w sieci w związku z przygodami Raikkonena spadły one już do poziomu 2.0-2.3.

Do góry
#380322 - 08/10/2005 04:38 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
W związku z niezwykle mokrym torem, na którym zmuszeni są kierowcy wykręcać swe okrążenia kwalifikacyjne polecam za pare złotych na livebettingu zwycięstwa M. Schumachera..

Do góry
#380323 - 08/10/2005 05:00 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Nigdy więcej takich kwalifikacji!!!

Do góry
#380324 - 08/10/2005 08:27 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
Filemon Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 07/05/2005
Postów: 2747
Eeee nie wiem czy dobrze zaczailem bo wczesniej nie gralem F1 ale dalem ze Raikonnen bedzie w kwalach na pozycji 1-3 po kursie 1.33 a on jest... na 17 kurwa pozycji???? Ostatni??? Co to ma do ch.uja znaczyc? No żesz...
Mam nadzieję ze w zla tabelke spojrzalem

Do góry
#380325 - 08/10/2005 08:41 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
arvid Offline
old hand

Meldunek: 03/08/2004
Postów: 916
Witam, Tuż pzed startem Juana zaczął padać deszcz i wyniki trochę śmieszne wyszły. Nawet nie wiadomo jaka przyjąć strategię przed wyścigiem, bo faktycznie pozycje maclarena trochę dalekie. I o ile dobrze myślę Kimi będzie startował przed Montoyą, który nie ukończył kwalifikacji ( jak coś popraw mnie tomo). O miejsca punktowane ta dwójka ma szansę powalczyć, ale podium.......... to juz daleka droga.

Pozdrawiam
arvid

Do góry
#380326 - 08/10/2005 09:03 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
Polaquin Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 12/04/2004
Postów: 5362
Skąd: Solar System
Quote:

Eeee nie wiem czy dobrze zaczailem bo wczesniej nie gralem F1 ale dalem ze Raikonnen bedzie w kwalach na pozycji 1-3 po kursie 1.33 a on jest... na 17 kurwa pozycji???? Ostatni??? Co to ma do ch.uja znaczyc? No żesz...
Mam nadzieję ze w zla tabelke spojrzalem





Do góry
#380327 - 08/10/2005 10:03 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Filemon spojrzałeś w dobrą tabelę. Przez cała sesję kwalifikacyjną padał dość spory deszcz, ale że przez 45 minut pogoda była jednakowa dla waszystkich to i wyniki był do tego czasu takie jakich się można było spodziewać.
Nagle przed wyjazdem na tor M. Schumachera (po nim byli jeszcze Alonso, Raikkonen i Montoya) nastąpiło totalne oberwanie chmury czego efektem są czasy uzyskane przez tych kierowców, w tym przez Montoyę który na 2 punkcie kontrolnym miał też ok. 10 sekund straty do prowadzącego Ralfa Schumachera. W tej sytuacji zdecydował się nie kończyć swojego okrążenia bo bez względu na to czy by je ukończył czy też nie to i tak wystartuje najprawdopodobniej z 17 miejsca (choć tutaj nie mam 100% pewności) a tak to przynajmniej bolid może dotankować do pełna.

Gdyby dokończył kwale uzyskałby prawdopodobnie 17 czas i z takiej pozycji by ruszył do wyścigu.
Jednakże teraz gdy kwalifikacji nie ukończył powinien wystartować przed Trullim i Monteiro (obaj tez nie ukończyli ale w klasyfikacji są niżej od Montoyi) oraz przed Raikkonenem (który za wymianę silnika ma karne przesunięcie o 10 pozycji w tył i wyruszy chyba z 20 miejsca) co suma sumarum daje również 17 pozycję startową.

Co do samego wyścigu to przeanalizuję wieczorem jak on może wyglądać i pewnie conieco tutaj na ten temat naskrobię ale tak na sucho to moge napisać, że oba McLAreny powinny na dystansie bez problemów skubnąć Alonso (dośc ciekawe kursy 1.8-2.0) i oba powinny na mecie zameldowac się w czołowej ósemce. Zaś sam wyścig powinien paśc łupem Fisichelli.
Ale to taka minianaliza na szybko, wieczorem postaram się podać więcej konkretów.

Dawno nie błem tak zły po kwalifikacjach, głównie dlatego że głupia pogoda pozbawiłą mnie dośc sporej gotówki (wczoraj grubom przywaliłem na zwycięstwo Montoyi w GP) ale pozostaje nadzieja, że na samym wyścigu sobie to zdrowo odbiję.

Jutro pogoda ma być o wiele lepsza.

Do góry
#380328 - 08/10/2005 12:51 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
arvid Offline
old hand

Meldunek: 03/08/2004
Postów: 916

Też dość mocno zaatakowałem Montoyę ( 2.7 w BF ) i chyba bedzie trzeba wymyslić jakiś quasi surebet z Fisichellą(3.8) Alonso tez nie daję wielkich szans w starciu z maclarenami i faktycznie te pary wygladają smakowicie.
Jeśli chodzi o wyścig chyba znowu faworyzowany będzie Kimi. Wydaje się, że szefowie maclarena zakładają czołowe miejsca dla swoich w Chinach, dlatego teraz moim zdaniem zaryzykują i Kimi pojedzie jako "kamikadze", który dostanie za zadanie jak najbliższego zbliżenia się do Giancarlo i utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji konstruktorów. Montoya zaś będzie musiał po prostu zapunktować i tym samym wyrobić sobie przewagę nad Schumim.
Mam jakieś takie dziwne wrażenie, że kierownictwo Maclarena bardziej lubi Raikkonena.

P.S.1. trzeba pamietać o naszym "ulubieńcu" Sato. jego obecność w czołówce, do tego na własnym torze, gdzie bedzie chciał się pokazać....... hmm safety car się może już rozgrzewać
P.S.2 Przy obecnych kursach na BF ten quasi surebet wychodzi na plus nawet po uwzględnieniu 3 kierowców: JPM, Giancarlo i ktoś trzeci: Button lub Ralfik.

Pozdrawiam
arvid

Do góry
#380329 - 08/10/2005 18:10 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Od wyścigu o GP Japonii dzielą nas już tylko godziny.

Jakakolwiek analizę w świetle ostatnich wydarzeń należałoby rozpocząć od prognozy pogody na jutrzejszy dzień.
A według owych prognoz jutro na torze Suzuka powinno być dość słonecznie, możliwe jest niewielkie zachmurzenie, natomiast deszcz padać nie powinien.
Jednak wiadomo jak to jest z prognozami...

I tak na dobrą sprawę swą analizę mógłbym już w tym momencie zakończyć bo spoglądając co i raz na wyniki kwalifikacji za każdym razem doszczętnie głupieje i niebardzo wiem czego się spodziewać.
No ale spróbuję...

Na dobrym występie w wyścigu szczególnie zależało będzie Toyocie i Takusiowi Sato (wrrr jak ja go nie lubię) wiadomo z jakich względów. I tutaj przychylam się do opinii przedmówcy - wysoka pozycja startowa Sato, jazda przed własną publiką, jego ogromna zawziętość (a raczej debilizm) śmiało mogą zaowocować bardzo interesującymi wydarzeniami już na pierwszym zakręcie wyścigu.
Z PP startuje Ralf ale Toyota pod względem startu do wyścigu nigdy do potentatów nie należała, podobnie zresztą sprawa się ma z Hondą Buttona. Tutaj raczej widzi mi się bardzo szybkie zaatakowanie pozycji lidera przez świetnie startujące Renault Fisichelli i wielce prawdopodobne, że już po pierwszym zakręcie (no może okrążeniu) to właśnie Fisicho zostanie liderem wyścigu i tej pozycji nie odda aż do samej mety.
Ralf Schumacher powinien się załapać na miejsce na pudle zaś Button raczej spłynie o kilka pozycji. Choć z drugiej strony dla tego ostatniego jutrzejszy wyścig będzie setnym występem w wyścigu Formuły 1 więc może pierwsze zwycięstwo...? Chyba jednak nie, chociaż kto to wie...
Podtrzymuje również to co napisałem rano, oba McLareny pojadą z dużą ilością paliwa, maksymalnie opóźnią zjazdy na Pit i po serii stopów powinny już być w ósemce. A jeśli jeszcze nie w tym momencie to z pewnością w dalszej fazie wyścigu dobiją się do miejsc punktowanych wyprzedzając przy tym Fernando Alonso (a kurs smakowite tak jak już pisałem) i nawet podium nie jest nieosiągalne przynajmniej dla jednego z nich.
O kilka pozycji w górę w stosunku do kwalifikacji powinny awansować także oba czerwoniaki.

Bez względu jednak na to jak się potoczą wydarzenia na torze wszystkich ogormnie zachęcam do wcześniejszej pobudki, włączenia TV o 7:00 na TV4 lub RTL i śledzenie rywalizacji kierowców.
Jedno jest pewne, emocji nie zabraknie!
Jutro rano powinniśmy być świadkami najciekawszego wyścigu w tym sezonie i jednego z najciekawszych na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zresztą wyścigi o GP Japonii zawsze są niezwykle ciekawe.
Gorąco polecam!

Do góry
#380330 - 09/10/2005 04:15 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
zyziek_ Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 03/01/2005
Postów: 6115
Ja choć nie jestem wielkim znawcą f1 , dałem dwa kupony .

W jednym na Raikonnen 1-6 Fisichela 1-6 combo i drugi Alonso - Raikonen 2 Sato - Massa 1 , kursy były nawet nawet więc sie skusiłem , do tego dochodzi transmisja w TV więc żal stracić:)

Do góry
#380331 - 09/10/2005 04:51 Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Zyziek sorki za brak odpowiedzi na PW.
Twoje typy wyglądają bardzo dobrze, no może z wyjątkiem tego ostatniego. Ja zawsze bałem się ruszać czegokolwiek co miałoby związek z Sato, to jest pirat drogowy i nieobliczalny człowiek. O)n może zaówno wygrać jak i ukończyć swój udział w wyścigu na 1 zakręcie.

Co do moich typów to są one oparte głównie o tym co napisałem tutaj, do teg dorzuce jeszcze najszybsze okrążenie Kimi Raikkonena.

W tej chwili nad torem bezchmurne niebo.

Do góry
#380332 - 09/10/2005 09:51 Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
No i co tutaj można napisać.

Kto widział ten napewno nie żałuje. Napewno był to jeden z najbardziej emocjonujących wyścigów na przestrzeni ostatnich kilku lat. Genialny pościg Raikkonena zwieńczony fantastyczną walką z Fisichellą na ostatnim okrążeniu wyścigu, cała masa wyprzedzań, a to Alonso Kliena a to Klien Alonso i z powrotem, a to Schumacher kogoś a to ktoś Schumachera i cała masa innych, genialna walka na Pit Stopie między Webberem i Buttonem i wiele wiele więcej.
Naprawdę rewelacyjny wyścig!

I po raz już nie wiem który nasuwa mi się cała masa nieprzyjemnych słów pod adresem japońskiego kamikadze. Najpierw już na pierwszym łuku po starcie odstawia jakieś cuda pociągając za sobą Barichello, by po kilku kolejnych okrążeniach wypierdolić za burtę Trulliego.

Zabrać temu pajacowi licencje i zakazać startów w jakichkolwiek wyścigach (nawet w gokartach), on stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia kierowców!!!

No i rzecz jasna ogromny szacunek dla Kimiego.

Do góry
#380333 - 10/10/2005 19:19 Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Robert Kubica najprawdopodobniej nie weźmie jednak udzuału w treningach poprzedzających GP Chin, jako że po dziś dzień nie otrzymał od FIA specjalnej superlicencji niezbędnej do startu każdego kierowcy w oficjalnym treningu czy też samym wyścigu Formuły 1.

Do uzyskania takiej licencji niezbędne jest przejechanie 300 km testowych za kierownicą bolidu F1 a Kubica tego warunku nie spełnia, mimo zwycięstwa Roberta w World Series by Renault FIA twardo trzyma się przepisów i licencji wydać nie chce.

Szkoda...

Do góry
#380334 - 15/10/2005 06:21 Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
Wrona Offline
old hand

Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
No i jestesmy po kwalifikacjach.

PP wywalczył Alonso, drugi Fisico, trzeci Kimi.

Pelne wyniki kwalifikacji: Wyniki

Pozdrawiam.

Do góry
#380335 - 15/10/2005 20:55 Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Ostatnie w tym sezonie kwalifikacje do ostatniego w tym sezonie wyścigu Grand Prix przebiegły zgodnie z przewidywaniami.
Świetnie spisały się obie Renówki, które jadąc najprawdopodobniej z małą ilością plaiwa wykręciły najlepsze czasy dnia, zaraz za nimi "ciężki" (chyba) Raikkonen, dalej Button i wbrew pozorom na bardzo dobrej 5 pozycji Montoya. A dobra ona dlatego, że Montoya na kwalifikacje wyjechał jako 2 zawodnik i swoje okrążenie pomiarowe wykręcał na nienagumowanym torze, który jest na początku kwalifikacji wolniejszy o ok. 0.7-1.2 seekundy od toru, po którym jadą Ci ostatni. Wynika więc z tego, że Montoya w praktyce wykręcił czas podobny do osiągnięć Fisichelli i Raikkonena.

Co do samego wyścigu i głównego pytania zadawanego sobie przez wszystki fanów F1 a dotyczącego kwestii Mistrza Świata wśród konstruktorów to ja sam nie podjąłbym się odpowiedzieć na pytanie kto nim zostanie. Szanse oceniam 50:50.
Teoretycznie więcej przemawia za najszybszymi w stawce McLarenami, ale tylko teoretycznie.
Jeżeli nic nie stanie im na przeszkodzie to jutro mogą śmiało zaliczyć dublet i w cuglach wygrać ten tytuł.
Jednakże z drugiej strony Raikkonen będzie jechał na skatowanym do granic możliwości silniku używanym podczas GP Japonii więc na dwoje babka wróżyła - albo silnik wytrzyma albo nie. Z kolei obie Renówki mają w swoich bolidach najnowszy silnik RS25 V10 (E) przygotowany specjalnie pod ten jeden jedyny wyścig w związku z czym prędkościowo mogą z McLarenami powalczyć.
Wszystko to sprawia, że szanse na zdobycia tytułu Mistrza Świata konstruktorów oceniam jednakowo.

Bardzo ciekawa walka stoczy się także między Montoyą a Michaelem Schumacherem, a jej stawką będzie 3 miejsce na podium w klasyfikacji generalnej sezonu 2005. Zatem jest o co się bić. Na chwilę obecną Montoya traci do Schumachera 2 punkty i jeżeli nic nie stanie mu na przeszkodzie (czyt. nie nawali silnik albo nie wjedzie w niego Sato) to powinien to 3 miejsce wywalczyć.

Jeżeli chodzi o sam przebieg wyścigu to powinien on przypominać to co mogliśmy obejrzeć podczas kilku tegorocznych GP.
Na starcie obie Renówki powinny wystrzelić jak z procy i na pierwszym zakręcie zameldować się na 1 i 2 pozycji. Raikkonen nraczej nie da rady wyprzedzić żadnego z tych bolidów bo po pierwsze Renówki sa na starcie bardzo szybkie (co nie znaczy, że McLareny nie są) a po drugie Kimi powinien mieć na swoim pokładzie niewiele mniej paliwa niż w obu Renówkach razem wziętych. Na 4 pozycji powinien zameldować się Montoya, który z wyprzedzeniem kiepskiej na starcie Hondy prowadzonej przez Buttona problemów mieć nie powinien.
I tak czołowa czwórka powinna podążać przez kilkanaście pierwszych okrążeń wyścigu, a Fisichella najprawdopodobniej będzie musiał robić za hamulcowego tak by Alonso mógł sobie wyrobić solidną przewagę nad oboma McLArenami. Jeżeli Fisichelli się to uda to po pierwszej serii stopów, które rzecz jasna najpierw staną się udziałem Renault a dopiero kilka okrążeń później McLarenów, Alonso dalej będzie liderem wyścigu a Fisichella spłynie na 4 miejsce za oba McLareny. Taka kolejność daje tytuł mistrzowski Renault.
Jeżeli natomiast Fisichella nie da sobie rady przynajmniej z Raikkonenem to Fin już po pierwszym stopie powinien być liderem wyścigu.
Tak więc bardzo dużo zależy od tego jak spisze się Fisichella.
Potem druga seria pit stopów (chyba ostatnia bo Renault mimo wszystko też jedzie najprawdopodobniej na 2 pity) na które McLareny powinny zjechać już o dobre 8-10 okrążeń po Renówkach (pierwsze pity będą napewno mniej opóźnione przez McLareny niż drugie). I po tej serii już oba McLareny będą raczej na czele wyścigu. Raczej... ale wcale nie napewno bo jeśli Fisichella wyrobi koledze przewagę na początku to Alonso jadący szybszym niż zazwyczaj Renault może nadal być liderem i nie dać sobie odebrać końcowego zwycięstwa...

Co do innych, mniej istotnych, wydarzeń na uwagę zasługuje po raz drugi z rzędu bardzo dobra postawa Coultharda, który do wyścigu wystartuje z 7 pozycji i w czołowej ósemce śmiało może się zameldować też na mecie. Dobrze powinny wypaść oba czerwoniaki, szczególnie Barichello dobrze sobie radzi na tym torze czego dowodem są wczorajsze i dzisiejsze treningi oraz przede wszystkim rezultaty uzyskane w Chinach przed rokiem (Pole Position i zwycięstwo w samym wyścigu) ale i Michael nie powinien bez walki oddać 3 miejsca w generalce. Z kolei obie Toyoty radzą sobie nadspodziewanie słabo i jeśli nic się nie zmieni to jutro mogą nie zdobyć nawet 1 punktu.

Do góry
#380336 - 20/12/2005 11:08 Re: Formuła 1
JiroJiro Offline
1

Meldunek: 21/05/2003
Postów: 5189
Skąd: niestety jeszcze EU
Robert Kubica w Formule 1!!!

Villeneuve jeździł słabo więc jest szansa że pojawi się chociaż raz jako kierowca w wyścigu

Do góry
#380337 - 20/12/2005 21:45 Re: Formuła 1
alfa Online   content
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/05/2005
Postów: 27132
Skąd: 1984
Widac ze Sauber kompleksowo sie przygotowal do prezentacji polskiego kierowcy odwiedzajacym ich strone, bo jest nawet opis jak poprawnie wymawiac nazwisko Polaka:
Robert Kubica (pronounced "Koo-beet-sah")wersja angielska
Robert Kubica (gesprochen: "Kubiza") wer. niemiecka

Do góry
#380338 - 24/12/2005 14:57 Re: Formuła 1
pawka85 Offline
veteran

Meldunek: 20/08/2005
Postów: 1520
kiedy zaczyna sie sezon w formule 1 ????

Do góry
#380339 - 24/12/2005 22:05 Re: Formuła 1
LEWY Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 19/01/2005
Postów: 3033
Skąd: Bydgoszcz
Quote:

kiedy zaczyna sie sezon w formule 1 ????



nowy sezon rozpoczniemy 12 marca na nowym torze w Bahrajnie

Do góry
#380340 - 25/12/2005 11:23 Re: Formuła 1
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
Taki bardzo nowy to ten tor nie jest - kierowcy Formuły 1 ścigają się na nim już od 2004 roku.


Do góry
#380341 - 25/12/2005 13:09 Re: Formuła 1
LEWY Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 19/01/2005
Postów: 3033
Skąd: Bydgoszcz
no czyli stary tesh nie jest najwazniejsze ze rozpoczynają 12 marca 2006

Do góry
#380342 - 26/12/2005 16:52 Re: Formuła 1
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
No niech będzie, że nie jest stary...

Już nie mogę się doczekać startu nowego sezonu, a w diodatku teraz gdy nasz rodak ma być kierowcą testowym jednego z zespołów to wyczekiwanie jest tym bardziej trudne i męczące, ale zarazem pełne nadzieji...


P.S. Ten nowy format kwalifikacji doprowadza mnie do rozpaczy.

Do góry
#380343 - 01/01/2006 16:41 Re: Formuła 1
buli1500 Offline
member

Meldunek: 09/04/2005
Postów: 121
Skąd: Sosnowiec
Jak to? Jeszcze sie sezon nie zaczal a juz do rozpaczy cie doprowadzil hehe.Ja tam jestem bardzo ciekawy jak to bedzie wygladalo ale tez musze przyznac ze format kwalifikacji jaki byl do sezonu 2002 odpowiadal mi najbardziej.

Do góry
#380344 - 01/01/2006 18:25 Re: Formuła 1
tomo Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
To co teraz będzie się dumnie nazywało 'kwalikacjami" to będzie jedną wielką paranoją.
Zdecydowanie się też zgadzam, że formuła obowiązująca do 2002 roku była bezapelacyjnie najlepsza.

Do góry
#380345 - 04/01/2006 17:41 Re: Formuła 1
buster Offline
addict

Meldunek: 16/08/2005
Postów: 474
Mam wrażenie, że już od kilku sezonów robią wszystko aby jak najbardziej zniechęcić do oglądania F1


to, że nie pozwalają na zmianę opon w trakcie wyścigu to też jakieś nieporozumienie

Do góry
#380346 - 05/01/2006 15:44 Re: Formuła 1
buli1500 Offline
member

Meldunek: 09/04/2005
Postów: 121
Skąd: Sosnowiec
Od tego sezonu wracamy do zmian opon takjak to bylo do sezonu 2004.

Do góry
#380347 - 17/01/2006 17:05 Re: Formuła 1
buli1500 Offline
member

Meldunek: 09/04/2005
Postów: 121
Skąd: Sosnowiec
Dzisiaj miala miejsce prezentacja zespolu BMW Sauber w ktorym w tym sezonie jako 3 kierowca bedzie jezdzil nasz rodak Robert Kubica.
[image]http://www.f1racing.net/en/photolarge.php?photoID=54843&catID=1916[/image]

Do góry
Strona 1 z 3 1 2 3 >

Moderator:  Green Arrow, rafal08 

Kto jest online
4 zarejestrowanych użytkowników (Szuman, alfa, 11kera11, burbon), 1830 gości oraz 8 wyszukiwarek jest obecnie online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Statystyki forum
24778 Użytkowników
105 For i subfor
50953 Tematów
5792325 Postów

Najwięcej online: 5410 @ 06/10/2024 14:47