#380293 - 31/07/2005 17:23
Formuła 1 cz.2
|
Didżej
Meldunek: 06/10/2002
Postów: 9548
Skąd: Wieluń
|
Poprzednia część [1] 06/03/2005 Australia Melbourne 20/03/2005 Malaysia Sepang 03/04/2005 Bahrain Sakhir 24/04/2005 San Marino Imola 08/05/2005 Spain Barcelona 22/05/2005 Monaco Monaco 29/05/2005 Europe Nurburgring 12/06/2005 Canada Montréal 19/06/2005 USA Indianapolis 03/07/2005 France Magny-Cours 10/07/2005 Great-Britain Silverstone 24/07/2005 Germany Hockenheim 31/07/2005 Hungary Hungaroring 21/08/2005 Turkey Istanbul 04/09/2005 Italy Monza 11/09/2005 Belgium Spa-Francorchamps 25/09/2005 Brazil Interlagos 09/10/2005 Japan Suzuka 16/10/2005 China Shanghai
FERRARI
01 Michael Schumacher
Kraj: Niemcy Urodzony: 3.01.1969 Zwycięstwa: 83 Pole Position: 63 Najlepszy wynik: 1
02 Rubens Barichello
Kraj: Brazylia Urodzony: 23.05.1972 Zwycięstwa: 9 Pole Position: 13 Najlepszy wynik: 2
B.A.R HONDA
03 Jenson Button
Kraj: Wielka Brytania Urodzony: 19.01.1980 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 1 Najlepszy wynik: 3
04 Takuma Sato
Kraj: Japonia Urodzony: 28.01.1977 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 0 Najlepszy wynik: 8
RENAULT
05 Fernando Alonso
Kraj: Hiszpania Urodzony: 29.06.1981 Zwycięstwa: 1 Pole Position: 3 Najlepszy wynik: 4
06 Giancarlo Fisichella
Kraj: Włochy Urodzony: 14.01.1973 Zwycięstwa: 1 Pole Position: 1 Najlepszy wynik: 6
WILLIAMS
07 Mark Webber
Kraj: Australia Urodzony: 27.08.1976 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 0 Najlepszy wynik: 10
08 Nick Heidfeld
Kraj: Niemcy Urodzony: 10.05.1977 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 0 Najlepszy wynik: 8 MCLAREN
09 Kimi Raikkonen
Kraj: Finlandia Urodzony: 17.10.1979 Zwycięstwa: 2 Pole Position: 3 Najlepszy wynik: 2
10 Juan-Pablo Montoya
Kraj: Kolumbia Urodzony: 20.09.1975 Zwycięstwa: 4 Pole Position: 11 Najlepszy wynik: 3
SAUBER
11 Jacques Villeneuve
Kraj: Kanada Urodzony: 9.04.1971 Zwycięstwa: 11 Pole Position: 13 Najlepszy wynik: 1
12 Felipe Massa
Kraj: Brazylia Urodzony: 25.04.1981 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 0 Najlepszy wynik: 12
RED BULL
13 David Coulthard
Kraj: Wielka Brytania Urodzony: 27.03.1971 Zwycięstwa: 13 Pole Position: 12 Najlepszy wynik: 2 15 Christian Klien
Kraj: Austria Urodzony: 7.02.1983 Zwycięstwa: 0 Pole Position: 0 Najlepszy wynik: 16
TOYOTA
16 Jarno Trulli
Kraj: Włochy Urodzony: 13.07.1974 Zwycięstwa: 1 Pole Position: 2 Najlepszy wynik: 6
17 Ralf Scumacher
Kraj: Niemcy Urodzony: 30.06.1975 Zwycięstwa: 6 Pole Position: 5 Najlepszy wynik: 4 JORDAN
18 Tiago Monteiro
Kraj: Portugalia Urodzony: 24.06.1976 Zwycięstwa: - Pole Position: - Najlepszy wynik: -
19 Narain Karthikeyan
Kraj: Indie Urodzony: 14.01.1977 Zwycięstwa: - Pole Position: - Najlepszy wynik: -
MINARDI
20 Christijan Albers
Kraj: Holandia Urodzony: 16.04.1979 Zwycięstwa: - Pole Position: - Najlepszy wynik: - 21 Patrick Friesacher
Kraj: Austria Urodzony: 26.09.1980 Zwycięstwa: - Pole Position: - Najlepszy wynik: -
Najlepszy wynik oznacza najlepsze miejsce na końcu sezonu w wyścigach Formuły 1.
FERRARI
Kraj: Włochy Prezes: Jean Todd Opony: Bridgestone Paliwo: Shell
B.A.R HONDA
Kraj: Wielka Brytania Prezes: Nick Fry Opony: Michelin Paliwo: Elf
RENAULT
Kraj: Francja Prezes: Patrick Faule Opony: Michelin Paliwo: Elf
WILLIAMS
Kraj: Wielka Brytania Prezes: Sir Frank Williams Opony: Michelin Paliwo: Petrobras
MCLAREN
Kraj: Wielka Brytania Prezes: Ron Dennis Opony: Michelin Paliwo: Mobil
SAUBER
Kraj: Szwajcaria Prezes: Peter Sauber Opony: Michelin Paliwo: Petronas
RED BULL
Kraj: Austria Prezes: Christian Horner Opony: Michelin Paliwo: Castrol
TOYOTA
Kraj: Japonia Prezes: Tsutomu Tomita Opony: Michelin Paliwo: Esso
JORDAN
Kraj: Irlandia Prezes: Colin Kolles Opony: Bridgestone Paliwo: Brak danych
MINARDI
Kraj: Włochy Prezes: Paul Stoddart Opony: Bridgestone Paliwo: Brak danych
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW W SEZONIE 2004
01 M.SCHUMACHER 148 02 R.BARRICHELLO 114 03 J.BUTTON 85 04 F.ALONSO 59 05 JP.MONTOYA 58 06 J.TRULLI 46 07 K.RAIKKONEN 45 08 T.SATO 34 09 R.SCHUMACHER 24 10 D.COULTHARD 24 11 G.FISICHELLA 22 12 F.MASSA 12 13 M.WEBBER 7 14 O.PANIS 6 15 A.PIZZONIA 6 16 C.KLIEN 3 17 C.DA MATTA 3 18 N.HEIDFELD 3 19 T.GLOCK 2 20 Z.BAUMGARTNER 1
KLASYFIKACJA KONSTRUKTORÓW W SEZONIE 2004
01 FERRARI 262 02 BAR 119 03 RENAULT 105 04 WILLIAMS 88 05 McLAREN 69 06 SAUBER 34 07 JAGUAR 10 08 TOYOTA 9 09 JORDAN 5 10 MINARDI 1
NOWOŚCI I MODYFIKACJE W SEZONIE 2005
1) Silnik ma wystarczać na 2 wyścigi. Zmiana pomiędzy wyścigami spowoduje słabsze miejsce przy starcie w drugim wyścigu.
2) Kwalifikacje w niedzielę rano.
3) Zmiany w budowie aerodynamicznej (w porównaniu z ubiegłym sezonem).
4) Nie można wymieniać opon podczas wyścigu (dopuszczalne to będzie jedynie w wyjątkowych okolicznościach). Jednakże podczas zjazdu do pit-stopu na wymianę kół nie można dotankować bolidu.
5) Od sezonu 2005 skrzynia biegów musi mieć minimalny czas przełączania na poziomie 200-300 milisekund.
|
Do góry
|
|
|
|
#380296 - 09/09/2005 19:26
Re: Formuła 1 cz.2
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
A cyrk z silnikami w bolidach McLarena trwa nadal... Tym razem ofiarą padł Mentos, w jego bolidzie wykryto pewne problemy z silnikiem i McLAren podjął decyzję o jego wymianie. Na szczęście dla Montoyi wyścig o GP Belgii będzie pierwszym z serii dóch wyścigów, które każdy kierowc amusi przejechać na jednym silniku, a żę przed dzisiejszą wymianą nie zdołał przejechać na tym trefnym silniku nawet jednego okrążenia to tym razem obejdzie się bez jakiejkolwiek kary. No chyba, że znowu coś nawali, a to jest wielce prawdopodobne...
Nie upiekło się natomiast Fisichelli, w jego bolidzie również musiano wymienić silnik, co w przypadku Renault jest dość zaskakujące bowiem w tym sezonie zespół ten jest doskonale przygotowany pod względem technicznym. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Fisichella wystartuje do wyścigu z pozycji obniżonej o 10 lokat w stosunku do miejsca zajętego w kwalifikacjach.
Dzisiaj w Spa byliśmy świadkami dość obfitych opadów i jeśli wierzyć prognozom to jutro i pojutrze możemy być również świadkami dość sporych opadów, co może sprawić, iż po ra zpierwszy od niespełna 2 lat bęziemy świadkami "deszczowego wyścigu". I chociaż dla kierowców nie jest to nic miłego to ja wcale nie obraziłbym się na taki scenariusz.
Jutrzejsze kwalifikacje, a także niedzielny wyścig typował będę prawdopodobnie na minuty przed startem, kiedy już na żywo w TV będę mógł zobaczyć panująće na torze warunki pogodowe.
Jeżeli obejdzie się bez deszczu to standardowo Raikkonen i Montoya jako "quasi-surebet" na kwalifikacje zaś co do samego wyścigu to również przewiduję "dublet" McLArena o ile oczywiście silniki nie pokuszą się znowu o jakiegoś zonka. Standardowo Alonso powinien być w trójce a Fisicho mimo kary także powinien otrzeć się o top 6. Pomyslę też nad tym młodzinaem Pizzonią, on naprawdę możę sporo namieszać.
Jeżeli zaś będzie padał deszczyk to w kwalach postawię pare groszy na M. Schumachera oraz znajdę jakąś parę H2H z Barichello i na niego również troszkę postawię. Podobnie w samym wyścigu. A zrobię tak dlatego bowiem głośno mówi się o tym, iż Bridgestone dysponuje o wiele lepszymi oponami deszczowymi od Michelina zaś o samym Ferrari mówi się, że w tym sezonie to tylko opady deszczu podczas wyścigu mogą im umożliwić walkę o czołowe pozycje.
|
Do góry
|
|
|
|
#380297 - 11/09/2005 10:40
Re: Formuła 1 cz.2
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
Kwalifikacje do dzisiejszego wyścigu o GP Belgii już za nami.
Jako że okrążenia pomiarowe były przez kierowców wykręcane na suchym torze to dublet McLarena nie jest tutaj najmniejszym zaskoczeniem. Dziwić może jedynie fakt, że PP padło łupem Montoyi a nie Raikkonen ale i to nie jest żadną sensacją. Jestem troszeczkę zdezoriwntowany po tym co zaprezentowały nam Renówki. Z jednej strony Alonso, kóry regularnie startuje z pierwszej "trójki" a tymczasem zajął dopiero 5 miejsce. Z drugiej strony mamy Fisichellę, który mając świadomość kary która go spotka wykręca 3 czas dnia, a do Mentosa traci ledwie 0.1 sekundy. A co ciekawe po 1 sektorze toru miał nad Montoyą aż 0.4 sekundy przewagi, by wszystko z nawiązką stracić w 2 sektorze (0.6 sekundy straty). Gdyby nie ta feralna 2 część to on powinien być zwycięscą kwali. Jest to bardzo dziwne, jako żę logika wskazywałąby na to, że Fisicho do kwalifikacji startować powinien z dużo większą ilością paliwa niż Alonso i oba McLareny by maksymalnie opóźnić zjazd na pit stop. No ale teraz to ja już sam nie wiem ile on ma w baku tego paliwa, choć jego minimalna ilość (a taką sugeruje rezultat kwalifikacji) mijałaby się chyba z celem. Dość duża róznica czasowa podzieliła kierówców Ferrari ale to świadczy najprawdopodobniej o odmiennej strategii zastosowanej wobec obu kierowców tego zespołu. Schumachera najprawdopodobniej ujżymy w boksa jako jednego z pierwszych kierowców i po tej serii pit stopów powinien niestety spłynąć o kilka pozycji w dół i o ile nie będzie padał deszcz to nie odegra w tym wyścigu większej roli. Bardzo odległe pozycje zajęłi obaj kierowcy BAR Honda ale obaj po kwalifikacjach stwierdzili, że są zadowoleni z wykręconych czasów, a to jest jednoznaczne z dużą ilością paliwa w ich bakach i bardzo późnym zjazdem na pit stop. W zeszłą niedzielę zastosowali taktykę odwrotną, wtedy nie przyniosło to najmniejszych efektów, teraz prawdopodobnie zmienili strategię o 180 stopni. Wartym odnotowania jest fakt, że obaj kierowcy Jordana polegli w walce z Minardi, co zważając na fakt zastosowania przez Jordan nowego ulepszonego bolidu EJ15B wydaje się być jeszcze bardziej dziwne.
Co do samego wyścigu to w związku z niepewną pogodą trudno jest cokolwiek na jego temat powiedzieć. Jeżeli obejdzie się bez opadów, a tor będzie suchy to scenariusz powinien być taki jak w zecydowanej większośći tegorocznych GP. W takiej sytuacji dublet chłopców Rona Dennisa ani przez chwilę nie powinien być zagrożony o ile oczywiśćie ferlane silniki McLarena po raz kolejny nie odmówią posłuszeństwa zaś z tej wewnętrznej rywalizacji zwycięsko powinien wyjść Kimi. Albo wyprzedzi on Mentosa już na pierwszej prostej startowej albo na pierwszy pit stop zjedzie 1-2 okrązenia po Montoyi i wyjeżdżając z boksów będzie już na 1 pozycji. Spory awans powinni odnotować tym razem kierowcy BAR Honda no i cały czas kusi mnie ten młody Pizzonia...
Jeżeli jednak będziemy dzisiaj świadkami "deszczowego wyścigu" a na chwilę obecną wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują a prognozy zdają się potwierdzac tę teorię to konia z rzędem temu kto wytypuje rezultat tego GP. Zdecydowana większość teamów ma PODOBNO bolidy ustawione na suchy tor, a zespołem który jest najbardizej podejrzewany o ustawienie na mokry wyścig jest Williams i to może okazac się sporym handicupem dla jego kierowców. Zdecydowanie lepsze deszczówki ma ponoć Bridgestone i w tej sytuacji to Ferrari może odegrać także dużą rolę w walce o zwycięstwo w GP Belgii, tym bardziej że w takich warunkach ogromną wagę odgrywa doświadczenie a te M. Schumacher ma ogromne. Kursy na Schumiego naprawde piękne (choć nie aż tak jak chociażby tydzień temu bo buki też mają oczy i wiedzą co może się wydarzyć w przypadku deszczu) więc może warto postawić pare groszy na jego zwycięstwo...
Ok. godzinę temu na Eurosporcie mogliśmy oglądać wyścig o GP Belgii w serii GP2 oczywiście na torze w Spa. W trakcie wyścigu padał dość spory deszcz a tor rzecz jasna był bardzo mokry. W wyścigu tym działy się niemalże dantejskie sceny, co chwila ktoś kończył wyścig na jednej czy drugiej bandzie a po którymś z kolei wypadków wyścig został przerwany po zaledwie 10 okrążeniach i już nie został wznowiony. I jeżeli pogoda się nie zmieni to również w F1 możemy być dzisiaj świadkami bardzo loteryjnego i obfitującego w liczne wypadki wyścigu. Wszelkie typy na poniżej 14.5 skalsyfikowanych bolidów a także nawet na pojawienie się samochodu bezpieczeństwa wydają się być dobrą inwestycją, ale to tylko w przypadku opadów deszczu.
|
Do góry
|
|
|
|
#380299 - 11/09/2005 11:23
Re: Formuła 1 cz.2
|
Pooh-Bah
Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Witam Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny... Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie? Schumacher, Michael 1-3 3.2@ Schumacher, Michael 1-6 1.45@ Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro
|
Do góry
|
|
|
|
#380300 - 11/09/2005 11:28
Re: Formuła 1 cz.2
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 03/01/2005
Postów: 6115
|
Quote:
Witam
Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny...
Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie?
Schumacher, Michael 1-3 3.2@
Schumacher, Michael 1-6 1.45@
Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro
No ja Ci nie pomoge , o F1 wiem tyle że szybko jeżdzą :D
|
Do góry
|
|
|
|
#380301 - 11/09/2005 11:32
Re: Formuła 1 cz.2
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 29/10/2004
Postów: 3334
Skąd: Łódź Widzew Łódź/ Malta
|
Quote:
Witam
Mam małe pytanie do speców od tejże dyscypliny...
Jeżeli będzie padać, a na to się zanosi... to czy te zakłady nie wyglądają ciekawie?
Schumacher, Michael 1-3 3.2@
Schumacher, Michael 1-6 1.45@
Dzięki z góry za ocenę tych betów i pozdro
Ja Ci podpowiem że w profie masz 1-5 za 1,7
|
Do góry
|
|
|
|
#380303 - 11/09/2005 11:51
Re: Formuła 1 cz.2
|
Pooh-Bah
Meldunek: 20/10/2001
Postów: 1819
Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Quote:
Jeżeli będzie padać to nawet zakład na zwycięstow m. Schumachera po kursie @11.0 wygląda dość ciekawie.
Przeczytaj sopbie to co napisałem o swoich przewidywaniach odnośnie suchego, jak i deszczowego wyścigu.
P.S. Gdzie znalazłeś Schumachera 1-3 po kursie 3.2? Bo ja maks widziałem 2.8 a jeśli o 13:55 będę widział, że pada deszcz to biorę to w ciemno.
https://www.bettingstar24.com
Schumi na wygraną tutaj 12@
|
Do góry
|
|
|
|
#380309 - 11/09/2005 19:51
Re: Formuła 1 cz.2
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
|
Do góry
|
|
|
|
#380311 - 11/09/2005 20:21
Re: Formuła 1 cz.2
|
stranger
Meldunek: 08/09/2005
Postów: 1
|
90% dystansu przejechane = klasyfikowanie niezaleznie od czegokolwiek? (nie liczac jakiejs karnej dyskw.)
w takiej sytuacji byl zapewne Montoja i chyba Pizzonia (chyba bo go ukarali, nie wiem czy nie rowniez dyskw.)
|
Do góry
|
|
|
|
#380314 - 25/09/2005 10:36
Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
W dniu dzisiejszym powinniśmy być świadkami niezwykle interesującego wyścigu na torze Interlagos w Sao Paolo.
Sam tor do trudnych nie należy i raczej nie wymga od kierowców jakiś specjalnych umiejętności technicznych, jednakże wymaga ogromnej koncentracji przez cały czas trwania wyścigu.
Prognozy pogody na dzisiejsze popołudnie (czasu miejscowego) nie są do końca jednoznaczne, chociaż szanse na choćby niewielkie opady deszczu są bardzo niewielkie toteż walka między Renault a McLarenem powinna rozgorzeć na całego. Oczywiście jeżeli będzie padał deszcz to radykalnie wzrastają szanse Ferrari a im ten deszcz większy tym i te szanse wyższe, próbke takiego rozwoju wypadków mieliśmy już podczas ostatniej GP Belgii, gdzie deszcz w początkowej fazie wyścigu doprowadził do przesunięcia Barichello z 13 pozycji startowej na 5 miejsce w końcowej klasyfikacji wyścigu, zaś Schumacher pewnikiem zająłby miejsce na pudle gdyby nie idiota Sato.
Co do Raikkonena to widziałem jego przejazd kwalifikacyjny zarówno wczoraj na żywo jak i dzisiejszego poranka z ostworzenia. Już na pierwszym zakręcie po prostej startowej znacznie opóźnił hamowanie, co doprowadziło w konsekwencji do blokady leewego przedniego koła i zostawieniem na torze naprawdę znaczącej ilości gumy. Jednakże ja tutaj nie dopatrywałbym się spiskowej teorii dziejów i nieobstawiał że Kimi wyścigu nie ukończy. Oczywiście taka ewentualność zawsze istnieje a biorąc pod uwagę fakt ogromną awaryjność McLArenów w tym sezonie szanse te są nieco większe niż w przypadku wielu innych kierowców, natomiast uszkodzona opaona jeżeli tylko będzie stanowiła jakiekolwiek zagrożenie to zostanie najzwyczajniej w świecie wymieniona i nikt nie będzie tutaj ryzykował bezpieczeństwem Kimiego. Oczywiście taka ewentualna wymiana opony może spowodować ponadprogramowy zjazd na Pit Stop (choć wcale nie musi) i w konsekwencji przełożyć się na końcową pozycję Raikkonena.
Co do zwycięstwa w wyścigu to tak jak niemal wszyscy ja widzę tylko 3 kandydatów - Alonso, Raikkonena i Montoyę. Mnie osobiście najbardziej realne wydaje się właśnie zwycięstwo tego ostatniego i po bardzo ładnym kursie @3.80 to obstawię choć stawka będzie wynosiła maksymalnie 4/10. A co mnie skłania do takiego właśnie typu? Otóż Montoya do okrążenia kwalifikacyjnego przystąpił jako jeden z pierwszych kierowców i pewnikiem na pokładzie swojego bolidu ma dość pokaźną ilość paliwa. Dam sobie rękę uciąć, że tego paliwa ma więcej niż startujący z PP Alonso i z pewnością pierwszy zjazd na Pit Stop będzie nieco szybszy w wykonaniu Hiszpana i jeżeli Mentos nie skubnie Ferdka na samym starcie (a może nie skubnąć bo pewnikiem ma cięższy bolid) to po swoim pierwszym zjeździe na Pit powinien być już liderem wyścigu. W tej fazie wyścigu na 3 pozycji powinien być Raikkonen, któremu jednak nie wróżę wyprzedzenia Hispzana już po pierwszej serii zjazdów. W dalszej części wyścigu nie powinno się wiele zmienić, co najwyżej Kimas może troche przycisnąć Alonsa i niewykluczone, że na którymś zakęcie go skubnie. Po 2 serii zjazdów kolejność nie powinna zmienić się w sposób znaczący a Ron Dennis już raczej nie powtózy swojego manewru z Belgii, kiedy to tak dobrali 2-gą serię zjazdów aby po niej Raikkonen znalazł się przed Montoyą. Jeżeli przed tym zjazdem obu panów będzie przedzielał Alonso to w ogóle taki manewr jest wykluczony, jeżeli McLAreny będa jechały jeden za drugim to jest to oczywiście możliwe ale nie wydaje mi się, aby na siłe odbierali Mentosowi zwycięstwo kosztem Kimasa, tym bardziej, że szanse tego ostatniego na MŚ są praktycznie żadne. W ogóle to na tym torze kierowcy niejednokrotnie obierali taktykę 3 zajzdów na Pit Stop i ewentualne takie rozgrywanie wyścigu przez część kierowców może we wszystkim trochę namieszać. Poza tym Montoya odniósł na tym torze zwycięstwo w 2004 roku i wtedy również startował do wyścigu z 2 pozycji, jest to dla niego niemalże domowy wyścig, nigdy nie ukrywał że darzy ten tor sporą sympatią i dlatego uważam, że umiejętności w połączeniu z najszybszym w tej chwili bolidem w całej stawce oraz z ogromną motywacją dadzą mu dzisiaj zwycięstwo.
|
Do góry
|
|
|
|
#380315 - 25/09/2005 10:51
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
old hand
Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
|
Tomo, jak zwykle wykazał się duża wiedza w temacie. Rano, bez zadnego przygotowania zagrałem zakład ze Raikonen bedzie szybszy od Montoii i Alonso - @2.70 Expekt. Przed chwilą poszła kontra @3.20 Montoya to win.
BTW. Robert Kubica w MINARDI. Tam zaczynał przeciez Alonso.
|
Do góry
|
|
|
|
#380318 - 25/09/2005 11:17
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
old hand
Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
|
Quote:
Aha i jeszcze jedno.
Wrona tylko prosze nie miec do mnie pretensji jak znowu Pizzonia przywali w dupe Mentosowi na 3 okrążenia przed końcem albo bolid McLarena po raz kolejny już w tym sezonie odmówi posłuszeństwa.
Nie, nie bede mial pretensji. Kazdy wyraza swoje zdanie, albo sie z nim zgadzamy albo i nie. Jak sie zgadzamy to gramy, no a my sie zgadzamy
|
Do góry
|
|
|
|
#380325 - 08/10/2005 08:41
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
old hand
Meldunek: 03/08/2004
Postów: 916
|
Witam, Tuż pzed startem Juana zaczął padać deszcz i wyniki trochę śmieszne wyszły. Nawet nie wiadomo jaka przyjąć strategię przed wyścigiem, bo faktycznie pozycje maclarena trochę dalekie. I o ile dobrze myślę Kimi będzie startował przed Montoyą, który nie ukończył kwalifikacji ( jak coś popraw mnie tomo). O miejsca punktowane ta dwójka ma szansę powalczyć, ale podium.......... to juz daleka droga.
Pozdrawiam arvid
|
Do góry
|
|
|
|
#380326 - 08/10/2005 09:03
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 12/04/2004
Postów: 5362
Skąd: Solar System
|
Quote:
Eeee nie wiem czy dobrze zaczailem bo wczesniej nie gralem F1 ale dalem ze Raikonnen bedzie w kwalach na pozycji 1-3 po kursie 1.33 a on jest... na 17 kurwa pozycji???? Ostatni??? Co to ma do ch.uja znaczyc? No żesz... Mam nadzieję ze w zla tabelke spojrzalem
|
Do góry
|
|
|
|
#380328 - 08/10/2005 12:51
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
old hand
Meldunek: 03/08/2004
Postów: 916
|
Też dość mocno zaatakowałem Montoyę ( 2.7 w BF ) i chyba bedzie trzeba wymyslić jakiś quasi surebet z Fisichellą(3.8) Alonso tez nie daję wielkich szans w starciu z maclarenami i faktycznie te pary wygladają smakowicie. Jeśli chodzi o wyścig chyba znowu faworyzowany będzie Kimi. Wydaje się, że szefowie maclarena zakładają czołowe miejsca dla swoich w Chinach, dlatego teraz moim zdaniem zaryzykują i Kimi pojedzie jako "kamikadze", który dostanie za zadanie jak najbliższego zbliżenia się do Giancarlo i utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji konstruktorów. Montoya zaś będzie musiał po prostu zapunktować i tym samym wyrobić sobie przewagę nad Schumim. Mam jakieś takie dziwne wrażenie, że kierownictwo Maclarena bardziej lubi Raikkonena. P.S.1. trzeba pamietać o naszym "ulubieńcu" Sato. jego obecność w czołówce, do tego na własnym torze, gdzie bedzie chciał się pokazać....... hmm safety car się może już rozgrzewać P.S.2 Przy obecnych kursach na BF ten quasi surebet wychodzi na plus nawet po uwzględnieniu 3 kierowców: JPM, Giancarlo i ktoś trzeci: Button lub Ralfik. Pozdrawiam arvid
|
Do góry
|
|
|
|
#380329 - 08/10/2005 18:10
Re: Formuła 1 - Grand Prix Brazylii
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
Od wyścigu o GP Japonii dzielą nas już tylko godziny.
Jakakolwiek analizę w świetle ostatnich wydarzeń należałoby rozpocząć od prognozy pogody na jutrzejszy dzień. A według owych prognoz jutro na torze Suzuka powinno być dość słonecznie, możliwe jest niewielkie zachmurzenie, natomiast deszcz padać nie powinien. Jednak wiadomo jak to jest z prognozami...
I tak na dobrą sprawę swą analizę mógłbym już w tym momencie zakończyć bo spoglądając co i raz na wyniki kwalifikacji za każdym razem doszczętnie głupieje i niebardzo wiem czego się spodziewać. No ale spróbuję...
Na dobrym występie w wyścigu szczególnie zależało będzie Toyocie i Takusiowi Sato (wrrr jak ja go nie lubię) wiadomo z jakich względów. I tutaj przychylam się do opinii przedmówcy - wysoka pozycja startowa Sato, jazda przed własną publiką, jego ogromna zawziętość (a raczej debilizm) śmiało mogą zaowocować bardzo interesującymi wydarzeniami już na pierwszym zakręcie wyścigu. Z PP startuje Ralf ale Toyota pod względem startu do wyścigu nigdy do potentatów nie należała, podobnie zresztą sprawa się ma z Hondą Buttona. Tutaj raczej widzi mi się bardzo szybkie zaatakowanie pozycji lidera przez świetnie startujące Renault Fisichelli i wielce prawdopodobne, że już po pierwszym zakręcie (no może okrążeniu) to właśnie Fisicho zostanie liderem wyścigu i tej pozycji nie odda aż do samej mety. Ralf Schumacher powinien się załapać na miejsce na pudle zaś Button raczej spłynie o kilka pozycji. Choć z drugiej strony dla tego ostatniego jutrzejszy wyścig będzie setnym występem w wyścigu Formuły 1 więc może pierwsze zwycięstwo...? Chyba jednak nie, chociaż kto to wie... Podtrzymuje również to co napisałem rano, oba McLareny pojadą z dużą ilością paliwa, maksymalnie opóźnią zjazdy na Pit i po serii stopów powinny już być w ósemce. A jeśli jeszcze nie w tym momencie to z pewnością w dalszej fazie wyścigu dobiją się do miejsc punktowanych wyprzedzając przy tym Fernando Alonso (a kurs smakowite tak jak już pisałem) i nawet podium nie jest nieosiągalne przynajmniej dla jednego z nich. O kilka pozycji w górę w stosunku do kwalifikacji powinny awansować także oba czerwoniaki.
Bez względu jednak na to jak się potoczą wydarzenia na torze wszystkich ogormnie zachęcam do wcześniejszej pobudki, włączenia TV o 7:00 na TV4 lub RTL i śledzenie rywalizacji kierowców. Jedno jest pewne, emocji nie zabraknie! Jutro rano powinniśmy być świadkami najciekawszego wyścigu w tym sezonie i jednego z najciekawszych na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zresztą wyścigi o GP Japonii zawsze są niezwykle ciekawe. Gorąco polecam!
|
Do góry
|
|
|
|
#380333 - 10/10/2005 19:19
Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
Robert Kubica najprawdopodobniej nie weźmie jednak udzuału w treningach poprzedzających GP Chin, jako że po dziś dzień nie otrzymał od FIA specjalnej superlicencji niezbędnej do startu każdego kierowcy w oficjalnym treningu czy też samym wyścigu Formuły 1. Do uzyskania takiej licencji niezbędne jest przejechanie 300 km testowych za kierownicą bolidu F1 a Kubica tego warunku nie spełnia, mimo zwycięstwa Roberta w World Series by Renault FIA twardo trzyma się przepisów i licencji wydać nie chce. Szkoda...
|
Do góry
|
|
|
|
#380334 - 15/10/2005 06:21
Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
|
old hand
Meldunek: 10/04/2005
Postów: 733
Skąd: Tarnów
|
No i jestesmy po kwalifikacjach. PP wywalczył Alonso, drugi Fisico, trzeci Kimi. Pelne wyniki kwalifikacji: Wyniki Pozdrawiam.
|
Do góry
|
|
|
|
#380335 - 15/10/2005 20:55
Re: Formuła 1 - Grand Prix Japonii
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 09/12/2004
Postów: 8416
|
Ostatnie w tym sezonie kwalifikacje do ostatniego w tym sezonie wyścigu Grand Prix przebiegły zgodnie z przewidywaniami. Świetnie spisały się obie Renówki, które jadąc najprawdopodobniej z małą ilością plaiwa wykręciły najlepsze czasy dnia, zaraz za nimi "ciężki" (chyba) Raikkonen, dalej Button i wbrew pozorom na bardzo dobrej 5 pozycji Montoya. A dobra ona dlatego, że Montoya na kwalifikacje wyjechał jako 2 zawodnik i swoje okrążenie pomiarowe wykręcał na nienagumowanym torze, który jest na początku kwalifikacji wolniejszy o ok. 0.7-1.2 seekundy od toru, po którym jadą Ci ostatni. Wynika więc z tego, że Montoya w praktyce wykręcił czas podobny do osiągnięć Fisichelli i Raikkonena.
Co do samego wyścigu i głównego pytania zadawanego sobie przez wszystki fanów F1 a dotyczącego kwestii Mistrza Świata wśród konstruktorów to ja sam nie podjąłbym się odpowiedzieć na pytanie kto nim zostanie. Szanse oceniam 50:50. Teoretycznie więcej przemawia za najszybszymi w stawce McLarenami, ale tylko teoretycznie. Jeżeli nic nie stanie im na przeszkodzie to jutro mogą śmiało zaliczyć dublet i w cuglach wygrać ten tytuł. Jednakże z drugiej strony Raikkonen będzie jechał na skatowanym do granic możliwości silniku używanym podczas GP Japonii więc na dwoje babka wróżyła - albo silnik wytrzyma albo nie. Z kolei obie Renówki mają w swoich bolidach najnowszy silnik RS25 V10 (E) przygotowany specjalnie pod ten jeden jedyny wyścig w związku z czym prędkościowo mogą z McLarenami powalczyć. Wszystko to sprawia, że szanse na zdobycia tytułu Mistrza Świata konstruktorów oceniam jednakowo.
Bardzo ciekawa walka stoczy się także między Montoyą a Michaelem Schumacherem, a jej stawką będzie 3 miejsce na podium w klasyfikacji generalnej sezonu 2005. Zatem jest o co się bić. Na chwilę obecną Montoya traci do Schumachera 2 punkty i jeżeli nic nie stanie mu na przeszkodzie (czyt. nie nawali silnik albo nie wjedzie w niego Sato) to powinien to 3 miejsce wywalczyć.
Jeżeli chodzi o sam przebieg wyścigu to powinien on przypominać to co mogliśmy obejrzeć podczas kilku tegorocznych GP. Na starcie obie Renówki powinny wystrzelić jak z procy i na pierwszym zakręcie zameldować się na 1 i 2 pozycji. Raikkonen nraczej nie da rady wyprzedzić żadnego z tych bolidów bo po pierwsze Renówki sa na starcie bardzo szybkie (co nie znaczy, że McLareny nie są) a po drugie Kimi powinien mieć na swoim pokładzie niewiele mniej paliwa niż w obu Renówkach razem wziętych. Na 4 pozycji powinien zameldować się Montoya, który z wyprzedzeniem kiepskiej na starcie Hondy prowadzonej przez Buttona problemów mieć nie powinien. I tak czołowa czwórka powinna podążać przez kilkanaście pierwszych okrążeń wyścigu, a Fisichella najprawdopodobniej będzie musiał robić za hamulcowego tak by Alonso mógł sobie wyrobić solidną przewagę nad oboma McLArenami. Jeżeli Fisichelli się to uda to po pierwszej serii stopów, które rzecz jasna najpierw staną się udziałem Renault a dopiero kilka okrążeń później McLarenów, Alonso dalej będzie liderem wyścigu a Fisichella spłynie na 4 miejsce za oba McLareny. Taka kolejność daje tytuł mistrzowski Renault. Jeżeli natomiast Fisichella nie da sobie rady przynajmniej z Raikkonenem to Fin już po pierwszym stopie powinien być liderem wyścigu. Tak więc bardzo dużo zależy od tego jak spisze się Fisichella. Potem druga seria pit stopów (chyba ostatnia bo Renault mimo wszystko też jedzie najprawdopodobniej na 2 pity) na które McLareny powinny zjechać już o dobre 8-10 okrążeń po Renówkach (pierwsze pity będą napewno mniej opóźnione przez McLareny niż drugie). I po tej serii już oba McLareny będą raczej na czele wyścigu. Raczej... ale wcale nie napewno bo jeśli Fisichella wyrobi koledze przewagę na początku to Alonso jadący szybszym niż zazwyczaj Renault może nadal być liderem i nie dać sobie odebrać końcowego zwycięstwa...
Co do innych, mniej istotnych, wydarzeń na uwagę zasługuje po raz drugi z rzędu bardzo dobra postawa Coultharda, który do wyścigu wystartuje z 7 pozycji i w czołowej ósemce śmiało może się zameldować też na mecie. Dobrze powinny wypaść oba czerwoniaki, szczególnie Barichello dobrze sobie radzi na tym torze czego dowodem są wczorajsze i dzisiejsze treningi oraz przede wszystkim rezultaty uzyskane w Chinach przed rokiem (Pole Position i zwycięstwo w samym wyścigu) ale i Michael nie powinien bez walki oddać 3 miejsca w generalce. Z kolei obie Toyoty radzą sobie nadspodziewanie słabo i jeśli nic się nie zmieni to jutro mogą nie zdobyć nawet 1 punktu.
|
Do góry
|
|
|
|
#380338 - 24/12/2005 14:57
Re: Formuła 1
|
veteran
Meldunek: 20/08/2005
Postów: 1520
|
kiedy zaczyna sie sezon w formule 1 ????
|
Do góry
|
|
|
|
#380339 - 24/12/2005 22:05
Re: Formuła 1
|
Carpal Tunnel
Meldunek: 19/01/2005
Postów: 3033
Skąd: Bydgoszcz
|
Quote:
kiedy zaczyna sie sezon w formule 1 ????
nowy sezon rozpoczniemy 12 marca na nowym torze w Bahrajnie
|
Do góry
|
|
|
|
#380343 - 01/01/2006 16:41
Re: Formuła 1
|
member
Meldunek: 09/04/2005
Postów: 121
Skąd: Sosnowiec
|
Jak to? Jeszcze sie sezon nie zaczal a juz do rozpaczy cie doprowadzil hehe.Ja tam jestem bardzo ciekawy jak to bedzie wygladalo ale tez musze przyznac ze format kwalifikacji jaki byl do sezonu 2002 odpowiadal mi najbardziej.
|
Do góry
|
|
|
|
#380345 - 04/01/2006 17:41
Re: Formuła 1
|
addict
Meldunek: 16/08/2005
Postów: 474
|
Mam wrażenie, że już od kilku sezonów robią wszystko aby jak najbardziej zniechęcić do oglądania F1
to, że nie pozwalają na zmianę opon w trakcie wyścigu to też jakieś nieporozumienie
|
Do góry
|
|
|
|
#380347 - 17/01/2006 17:05
Re: Formuła 1
|
member
Meldunek: 09/04/2005
Postów: 121
Skąd: Sosnowiec
|
Dzisiaj miala miejsce prezentacja zespolu BMW Sauber w ktorym w tym sezonie jako 3 kierowca bedzie jezdzil nasz rodak Robert Kubica. [image]http://www.f1racing.net/en/photolarge.php?photoID=54843&catID=1916[/image]
|
Do góry
|
|
|
|
|
|