Poniżej prezentujemy dokładną listę informacji, które są dozwolone i które nie są dozwolone od GP Singapuru w komunikacji za pomocą radia lub tablic informacjach.
Ze względów bezpieczeństwa wdrożenie niektórych zakazów zostało odłożone na GP Japonii, aby dać ekipom czas na opracowanie odpowiednich procedur.
Dozwolone komunikaty
potwierdzenie, że kierowca usłyszał wiadomość
czas okrążenia lub czas w sektorze kierowcy
szczegółowy czas okrążenia rywala
straty czasowe do rywali podczas treningów, kwalifikacji i wyścigu
informacje typu: ”mocno naciskaj”, „naciskaj teraz”, „będziesz ścigał się z xx” lub podobne
pomoc przy radzeniu sobie z ruchem na torze podczas trening, kwalifikacji i wyścigu
podawanie odległości między bolidami podczas kwalifikacji, aby umożliwić kierowcy czysty przejazd
ostrzeżenie o przebiciu opony
wybór ogumienia na kolejny pit stop
liczbę okrążeń jaką przejechał kierowca na danym zestawie opon podczas wyścigu
rodzaj ogumienia rywala
wskazanie na możliwe problemy z bolidem rywala podczas wyścigu
informacje dotyczące prawdopodobnej strategii rywala
ostrzeżenia o żółtych, i niebieskich flagach, wyjeździe samochodu bezpieczeństwa oraz inne sygnały ostrzegawcze
Komunikaty niedozwolone
szczegółowe czasy sektorowe rywala i to gdzie rywal jest szybszy lub wolniejszy
informacje dotyczące poprawy ustawień układu napędowego
informacje o zmienia ustawień skrzyni biegów
informacje o przełożeniach skrzyni biegów (od GP Japonii)
informacje stanie naładowania akumulatorów lub poprawie ładowania w celu podniesienia osiągów
informacje o ustawieniach przepływu paliwa (za wyjątkiem prośby ze strony kontroli wyścigów)
informacje o konieczności oszczędzania paliwa
informacje o ciśnieniu w oponach czy ich temperaturze (od GP Japonii)
informacje na temat ustawień dyferencjału
mapy startowe dotyczące pozycji sprzęgła w przypadku startu wyścigu i pit stopów
informacje o ustawieniach sprzęgła lub jego pozycji, np. punkt załączenia
informacje o wypalaniu paliwa przed startem
informacje o balansie hamulców lub ustawieniach systemu brake-by-wire
ostrzeżenia o zużyciu hamulców lub ich temperaturze (od GP Japonii)
wybór ustawień domyślnych kierowcy (za wyjątkiem jasno zdefiniowanych problemów z bolidem)
odpowiadanie na bezpośrednie pytania kierowcy, na przykład: „czy korzystam z odpowiedniej mapy momentu?”
wszelkie wiadomości, które są kodowane
(za formula1.pl)