Opcje tematu
#5397073 - 11/06/2012 22:40 Formuła1: GP Europy (22-24.06.2011)
mopsiq Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 26/12/2004
Postów: 14696
Skąd: Świnoujście



Valencia Street Circuit
Number of Laps: 57
Circuit Length: 5.419 km
Race Distance: 308.883 km
Lap Record: 1:38.683 - T Glock (2009)


Rozkład jazdy f1

22 czerwca (Piątek)
10:00 - 11:30 #1 trening
14:00 - 15:30 #2 trening

23 czerwca (Sobota)
11:00 - 12:00 #3trening
14:00 Kwalifikacje
24 czerwca (Niedziela)
14:00 Wyścig

Do góry
Bonus: Unibet
#5416644 - 21/06/2012 23:55 Re: Formuła1: GP Europy (22-24.06.2011) [Re: mopsiq]
Kukis Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 14/06/2007
Postów: 3903
Skąd: The Beach
Zapowiadają się bardzo wysokie temperatury co ułatwi jazdę kierowcom Lotusa.

Do góry
#5420661 - 24/06/2012 15:37 Re: Formuła1: GP Europy (22-24.06.2011) [Re: mopsiq]
Valverde Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 03/11/2005
Postów: 15207
Skąd: Allenstein
European GP : Zwycięski kierowca
Typ: Lewis Hamilton
Kurs: 5.00

Hmmm valueeeee. Przez dwie rundy kwalifikacji trzynastu kierowców wykręcało czasy na bardzo podobnym poziomie. Dość powiedzieć, że w Q2 najlepszego od najgorszego dzieliło 0.3 sekundy. W Q3 Vettel odpalił świetne okrążenie mimo, że mógł wykonać jedynie jedno szybki okrążenie. Zwycięstwo Niemca w sumie nie jest jakieś szokujące, gdyż wielokrotnie udowadniał, że jest mistrzem kwalifikacji. Jednak utrzymać równo tempo wyścigowe i zameldować się jako pierwszy na mecie, to już co innego, tym bardziej w tak wyrównanym sezonie jak ten obecny. Tu już nie wystarczy super szybko pojechać. Dbanie o opony, ich degradację, ilość pit stopów, dobre tempo wyścigowe, strategia to wszystko składa się na końcowy sukces. Nie ma chyba wątpliwości, że Hamilton to świetny kierowca, a w dodatku jak pokazało GP Kanady kierowca w formie. W Montrealu sytuacja na starcie była identyczna Vettel ruszał z pole position zaś Hamilton był drugi, na mecie zaś odwrotnie Hamilton pierwszy Vettel czwarty. Dziś liczę na powtórkę z rozrywki.

Do góry
#5420705 - 24/06/2012 16:18 Re: Formuła1: GP Europy (22-24.06.2011) [Re: mopsiq]
Kukis Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 14/06/2007
Postów: 3903
Skąd: The Beach
GP Europy (Number of Safety Car periods during the race)
Typ: 0
@1.6

Tor wyjątkowo przyjazny. W większości zakrętów są szerokie pobocza, wyjazdy. Dość powiedzieć, że chyba w zeszłym roku na tym torze cała stawka kierowców ukończyła wyścig. Cały czas spada również awaryjność bolidów nowych ekip (więc nie staną raczej nagle gdzieś na środku drogi).


GP Europy (Winning Margin)
00 - 4.999 sec. @1.8

Nie widzimy w tym sezonie za często długich odjazdów lidera. Powody są dwa: różne strategie kierowców w czołówce co często powoduje, że w końcówce lider jedzie na mocno zużytych oponach podczas gdy jadący za nim kierowca ma świeże - i go goni. Druga sprawa to oczywiście wyrównana stawka. Na tym torze o czym wspomniał wyżej Valverde - jak nigdy.
Żeby nie być gołosłownym sprawdziłem w statystykach - w siedmiu wyścigach tylko raz zdarzyło się, że różnica na mecie między liderem a drugim zawodnikiem wynosiła więcej niż 5 sekund. Było to w Chinach gdzie bodajże wygrał Rosberg, a sporą szansę na drugie miejsce stracił Raikkonen po dramatycznej walce z oponami, blokując wszystkich przez ~10 ? okrążeń.

Jak ktoś woli wyższe kursy to może pograć over 21.5 kierowców na mecie po 4.75.

Swoją drogą do wyścigu wystartuje chyba 23 kierowców - Timo Glock jest chory, a "trzeci" kierowca Marussii nie spełnił wymogów regulaminowych by pojechać w wyścigu - nie przejechał ani jednego okrążenia w jakiekolwiek sesji treningowej (o kwalifikacjach nie wspominając). Inna sprawa, że regulamin bywa często naginany na korzyść nowych zespołów (107%).

Mark Webber - Top 10
Typ: No @1.9

Z tak dalekiego miejsca ciężko będzie Markowi powalczyć o punkty. Popatrzmy kto powinien finiszować przed nim bez wątpienia: Vettel, Hamilton, Grosjean, Raikkonen, Maldonado - czołowa piątka odjedzie mu za daleko podczas gdy on utknie walcząc ze słabszymi bolidami. Dołóżmy jeszcze Rosberga który startuje z P6, oba Ferrari, które przecież mogą wybrać sobie strategie na wyścig i są trochę szybsze niż na to by wskazywały kwalifikacje. A zatem mamy już 8 bolidów z którymi Mark w normalnych warunkach raczej nie wygra. Pozostaje przed nim jeszcze okrągła 10tka od której musi być szybszy i mieć lepszą strategię. Nie, nie sądzę.
Pozostaje jeszcze przecież kwestia awaryjności jego bolidu - czy zdążyli naprawić DRS? - czy na pewno znów się nie zepsuje? Przemilczę kwestię niezawodności jego bolidu w porównaniu do niezawodności Vettela.
Można dodać jeszcze, że startując z tyłu stawki łatwo o jakąś stłuczkę na starcie.

Do góry

Moderator:  Green Arrow, rafal08 

Kto jest online
4 zarejestrowanych użytkowników (Szuman, alfa, 11kera11, burbon), 1830 gości oraz 8 wyszukiwarek jest obecnie online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Statystyki forum
24778 Użytkowników
105 For i subfor
50953 Tematów
5792325 Postów

Najwięcej online: 5410 @ 06/10/2024 14:47