Racja Conrad. Odchodzac jednak od czysto bukmacherskiej strony, nie uwazasz, ze takie tory jak Spa, Monza, Monako powoduja wlasnie ta wspaniala rywalizacje przez dziesieciolecia? Nowoczesne tory poza architektura nie wyrozniaja sie niczym szczegolnym. Jest b wiele betonowych/asfaltowych poboczy, ktore to daja kierowcom duuuuzy margines bledu, z malym ryzykiem straty czasowej. Oczywiscie, jest kilka fajnych rozwiazan (jak wyjazd z boksow w Abu Dabi), czy pojedynczych zakretow (potrojny w Turcji) ale tory te nie sa wymagajace...a od kierowcow oczekujemy poswiecenia w 100%, aby wyscigi byly atrakcyjne.
Dziwie sie natomiast ograniczeniom dotyczacym uzywania wszelkiego rodzaju owiewek itd... Przeciez takie rozwiazania powoduja lepsze prowadzenie auta, co w efekcie prowadzi do bezpieczniejszej jazdy. A im kierowca bezpieczniej czuje sie w aucie, tym czesciej decyduje sie na manewr wyprzedzania. Auto poprostu mu na to pozwala. Wprowadzanie KERSu, ruchomych skrzydel, czy ograniczenia w calej budowie podwozia mialy spowodowac wieksza ilosc wyprzedzen... Nikt jednak nie zauwazyl, iz KERS byl takze doskonala maszyna do obrony pozycji, tak samo jak ruchomy plat skrzydla...
Obecnie "gwardia" z programu P zachwyca sie takze kanalem F. Jest tak wspanialy, ze wiekszosc zespolow...nie zabierze go do Wloch
.
Bardzo malo mowi sie natomiast o "dmuchanym dyfuzorze", ktory daje duzo wiecej efektow na torze niz wspomniany kanal F. Byc moze "spece" nie wiedza dokladnie na czym on polega. A przeciez nie jest to zadna nowosc, gdyz drugiej polowie lat 90 juz pracowano nad tym rozwiazaniem... Malo tego, usprawnienie to powoduje wymuszona zmiane toru jazdy, aby zwiekszyc jego skutecznosc, co komentowane jest jako "przesrzelony" zakret, badz blad kierowcy...
Zapraszam do komentarzy..