widze, ze calkiem fajny temat się zrobil - mam nadzieje, ze więcej osób skorzysta na tej naszej 'burzy mozgow'
padly tutaj propozycje takie jak pozycjonowanie:
Tutaj akurat na rynku lokalnym udało się mi nieźle wypozycjonować (strony internetowe + nazwa miasta - 2 pozycja, sklepy internetowe + nazwa miasta -1 pozycja). Gorzej z frazami na tworzenie oprogramowania desktopowego. Na pewno będę nadal inwestował w pozycjonowanie - na większą skalę, ale narazie nie mogę powiedzieć, że ta moja pierwsza i druga pozycja przełożyła się na konkretnych klientów.
Do tego miałem na kilka miesięcy wykupione Google AdWords - na pewno znacząco podniosło mi to ruch na stronie oraz zwiększyło zapytania ofertowe. Wpadło też z tego kilku klientów, więc na pewno do AdWordsów wrócę jeszcze.
Z handlowcem to ciężka sprawa ponieważ o ile dobrze rozumiem to jest to produkt, gdzie klient musi znaleźć wykonawcę a nie odwrotnie.
I tak i nie. Jeśli klient wie, że potrzebuje dla siebie np. sklep internetowy, czy jakiś soft 'szyty na miarę', to wiadomo, że to on zaczyna poszukiwania i trzeba mu umożliwić łatwe dotarcie do nas - tutaj faktycznie handlowiec za wiele nie wskóra. Jednak jeśli mam produkt w postaci np. CRMa, czy też oprogramowania do fakturowania lub oprogramowania księgowego, to mając taki gotowy produkt, myślę że handlowiec może się przydać.
Tak więc nasuwa się naturalne pytanie: w jaki sposób ktoś kto potrzebuje takich usług wynajduje oraz wybiera wykonawcę? Czy szuka ogłoszeń w profesjonalnej prasie, a może głównie w internecie googluje?
Zgadzam się, to jest klucz do rozwiązania problemu. Sam nawet w przypadku pozycjonowania zastanawiałem się jaką frazę w google może wpisywać gość, który chce dla swojej firmy np. sklep internetowy? Wiadomo, że fraza 'tworzenie sklepów internetowych' będzie wpisywana również przez osoby, które nie potrzebują sklepu, ale chcą się nauczyć tworzyć sklepy
Na duże projekty informatyczne, to wiadomo, że realizowane są przetargi, ale żeby w nich startować i mieć jakieś szanse na powodzenie, to trzeba być troszkę większą firmą i zatrudniać na stałe konkretny zespół pracowników.
Fakt faktem - do tej pory najwięcej zleceń wpadało z polecenia oraz przez znajomości jakie udało się nawiązać - więc sieć kontaktów na pewno jest bardzo ważna. Żeby spotykać ludzi nie tylko z branży, ale dotrzeć też do właścicieli firm i nawiązać z nimi bliższe relacje - ludzie chętniej kupują od osób które znają i ktorym ufają.